Správa železnic: Jeden z největších distributorů elektřiny a plynu už vybral dodavatele pro příští rok

09.03.2024 11:27 | Tisková zpráva

Správa železnic zajišťuje nákup elektřiny a plynu pro téměř čtyři tisíce odběratelů v resortu dopravy, čímž se zároveň řadí mezi čtyři největší distributory v Česku. V současné náročné situaci se zaměřuje na hledání úspor, jen v případě elektřiny ušetřila loni téměř 131 milionů korun. Náklady snižuje rovněž včasné smluvní zajištění výhodných nákupních cen na komoditní burze.

Správa železnic: Jeden z největších distributorů elektřiny a plynu už vybral dodavatele pro příští rok
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Díky inovativnímu přístupu a nastavení jednotných pravidel odebrala Správa železnic loni ve srovnání s předchozím rokem o 22 GWh méně elektřiny a o 9,3 GWh méně plynu. To v prvním případě představuje meziroční úsporu o sedm, ve druhém dokonce o čtrnáct procent.

U elektřiny šlo o úsporu ve výši 130,9 milionu Kč. Dosáhlo se jí díky řadě opatření především v provozu, například modernizací zabezpečovacího zařízení, regulací ohřevů a vytápění nebo instalací fotovoltaických panelů.

V souvislosti s energetickou krizí, kterou způsobila především válka na Ukrajině, začala Správa železnic navíc operativně upravovat možnosti uzavření kontraktů s obchodníky podle tzv. spotových cen (SPOTu), tedy prostřednictvím denního trhu s elektřinou. Díky tomu byla cena od začátku loňského roku o 20 až 40 procent nižší, než bylo vládou zastropovaných 5000 Kč za MWh. Cena silové elektřiny a plynu tak byla loni s výjimkou ledna a února dokonce nižší než v předchozím roce.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálnice

Nemyslíte, že místo toho dohadování se s vládou, kdo postavil jako dálnici, by bylo na místě řešit spíš to, proč se staví tak pomalu, proč stále není dokončená kompletní dálniční síť a proč třeba na řadě míst, kde dálnice jsou, jsou v dost bídném stavu? A když jsme u toho, jak se ANO v případné příš...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Povodí Moravy: Likvidace invazních dřevin v okolí nádrží Nové Mlýny

16:13 Povodí Moravy: Likvidace invazních dřevin v okolí nádrží Nové Mlýny

Povodí Moravy začalo s likvidací invazních dřevin pomocí injektáže.