Jejím výsledkem jsou mimo jiné nové odbočky Cerhenice a Tatce, které umožňují operativně reagovat na aktuální dopravní situaci na této vytížené koridorové trati. Posledním omezením bude výluka dvou staničních kolejí ve Velimi, která však nebude mít výraznější dopad na pravidelnost vlaků.
Zaslouží si Michail Sergejevič Gorbačov naši úctu?Anketa
Traťový úsek mezi Velimí a Kolínem prošel v průběhu srpna celkovou opravou, stavbaři zde povedli kompletní výměnu železničního svršku. Správa železnic tak využila nezbytná omezení související s pokračující modernizací sousedního úseku z Velimi do Poříčan. Díky tomu prošla nezbytnou obnovou i poslední dvoukolejná část koridoru mezi Prahou a Kolínem, který je nejexponovanější a nejvíce zatíženou železniční tratí v České republice.
Do závěrečné fáze už postoupila rovněž modernizace traťového úseku z Velimi do Poříčan, kde mohou vlaky využívat obě traťové koleje včetně nových odboček Cerhenice a Tatce. Stavbařům zbývá dokončit rekonstrukci ostrovního nástupiště ve stanici Velim, která si vyžádá výluku dvou přilehlých kolejí. Vlaky budou moci využívat další tři staniční koleje, dopad na pravidelnost dopravy tak bude minimální. Toto omezení potrvá do 1. listopadu. Poté se otevře pro cestující zrekonstruované nástupiště, které bude mít nově bezbariérový přístup. Dokončení celé stavby je pak plánováno v závěru letošního roku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva