„Problematika bezpečnosti a stavu mostů v České republice nepřestává být aktuálním tématem. Žádný z 6 726 železničních mostů, které máme ve své správě, není v havarijním nebo bezpečnost provozu ohrožujícím stavu,“ říká náměstkyně generálního ředitele Správy železnic pro provozuschopnost dráhy Marcela Pernicová.
Správa železnic se na diagnostiku a statické posouzení mostů s předpjatou nosnou konstrukcí soustředila v roce 2018, mimo jiné po nehodě dálničního mostu v Janově. Na základě prvotních prohlídek tohoto typu mostních konstrukcí bylo rozhodnuto o podrobné diagnostice a statických přepočtech u 63 mostů. V rámci první etapy programu bylo prostřednictvím specializovaných firem posuzováno 34 mostů. Z výsledných statických posudků vyplývá, že žádný most nevykazuje kritické závady, které by vyžadovaly akutní stavební zásah, případně zásadní omezení provozních parametrů.
Stavební stav mostů se dlouhodobě zlepšuje
Na přelomu tisíciletí bylo na železniční síti hodnoceno stupněm 3, který již vyžaduje stavební zásah, 735 mostů. To představovalo přibližně 11 % z jejich celkového počtu. Tento nepříznivý stav byl způsoben dlouhodobou podudržovaností železniční infrastruktury včetně mostů před rokem 1990 a částečně i v devadesátých letech.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva