Správa železnic: Na vyšší rychlosti je mezi Břeclaví a Vranovicemi testován i systém ETCS

14.01.2020 17:13 | Zprávy

Jedním z cílů probíhajících zkušebních jízd mezi Břeclaví a Vranovicemi je otestovat evropský vlakový zabezpečovací systém ETCS i při rychlosti 200 km/h. Tento systém začal v úseku Břeclav – Kolín sloužit komerčnímu železničnímu provozu v loňském roce. Jeho instalace je mimo jiné jednou z nutných podmínek postupného zvyšování rychlosti na české železnici nad současných 160 km/h.

Správa železnic: Na vyšší rychlosti je mezi Břeclaví a Vranovicemi testován i systém ETCS
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Pro tyto zkušební jízdy byla použita testovací lokomotiva Siemens Vectron, která je plně vybavena palubní částí systému ETCS ve verzi základních specifikací č. 2 (tzv. Baseline 2). Kromě základních funkčních zkoušek tak byla rovněž ověřena korektní spolupráce mezi palubní a traťovou částí systému ETCS, která proběhla bez jakýchkoliv závad a potvrdila jeho plnou funkčnost i při rychlostech 200 km/h. „Výsledky testů prokázaly, že po nutných úpravách drážní infrastruktury je reálné v relativně krátké době na některých úsecích zvýšit maximální rychlost vlaků,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Jako první na síti Správy železnic byl systém ETCS dokončen v části prvního tranzitního koridoru Kolín – Česká Třebová – Brno – Břeclav – státní hranice Rakousko/Slovensko. „Systém ETCS umožňuje spolehlivě a kontinuálně kontrolovat jízdu vlaků. Použitá technologie dohlíží na to, zda se vlak pohybuje v přesně vymezeném úseku tratě. Pokud například strojvedoucí nerespektuje návěst Stůj, chybu zjistí a vlak může bezpečně zastavit,“ pokračuje Jiří Svoboda.

Aktuálně je systémem ETCS pokryto celkem 255 kilometrů železničních tratí ve správě Správy železnic, dalších 206 kilometrů mezi Břeclaví a Petrovicemi u Karviné a 108 kilometrů mezi Přerovem a Břeclaví přibude v letošním roce. V současné době se systém instaluje i na dalších tratích, konkrétně to jsou Praha Uhříněves – Votice (hotovo bude ještě letos), Kralupy nad Vltavou – Praha – Kolín (dokončení 2023), Plzeň (mimo) - Cheb (dokončení 2022). Pro několik dalších úseků momentálně probíhá projektová příprava. Národní implementační plán počítá s tím, že od 1. ledna 2025 nebudou na koridorové tratě vpuštěny vlaky nevybavené palubní částí systému ETCS.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Zajímalo by mě, s kým byste případně šli do koalice?

Protože teď všechny vaše koaliční partnery dost ostře kritizujte. Hlavně STAN a ODS. Zajímá mě, zda jsou pro vás přijatelní jako koaliční partneři? Protože jestli ne, tak s kým jiným byste do koalice šli? Nebo jste usoudili, že bude jen opoziční stranou, jako třeba SPD, které to evidentně vyhovuje?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Olympiáda řemesel, technologií a služeb

22:08 Hospodářská komora: Olympiáda řemesel, technologií a služeb

Čtrnáct mladých profesionálů z ČR bojovalo na evropském šampionátu odborných dovedností EuroSkills 2…