Správa železnic: Na vyšší rychlosti je mezi Břeclaví a Vranovicemi testován i systém ETCS

14.01.2020 17:13 | Zprávy

Jedním z cílů probíhajících zkušebních jízd mezi Břeclaví a Vranovicemi je otestovat evropský vlakový zabezpečovací systém ETCS i při rychlosti 200 km/h. Tento systém začal v úseku Břeclav – Kolín sloužit komerčnímu železničnímu provozu v loňském roce. Jeho instalace je mimo jiné jednou z nutných podmínek postupného zvyšování rychlosti na české železnici nad současných 160 km/h.

Správa železnic: Na vyšší rychlosti je mezi Břeclaví a Vranovicemi testován i systém ETCS
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Pro tyto zkušební jízdy byla použita testovací lokomotiva Siemens Vectron, která je plně vybavena palubní částí systému ETCS ve verzi základních specifikací č. 2 (tzv. Baseline 2). Kromě základních funkčních zkoušek tak byla rovněž ověřena korektní spolupráce mezi palubní a traťovou částí systému ETCS, která proběhla bez jakýchkoliv závad a potvrdila jeho plnou funkčnost i při rychlostech 200 km/h. „Výsledky testů prokázaly, že po nutných úpravách drážní infrastruktury je reálné v relativně krátké době na některých úsecích zvýšit maximální rychlost vlaků,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Jako první na síti Správy železnic byl systém ETCS dokončen v části prvního tranzitního koridoru Kolín – Česká Třebová – Brno – Břeclav – státní hranice Rakousko/Slovensko. „Systém ETCS umožňuje spolehlivě a kontinuálně kontrolovat jízdu vlaků. Použitá technologie dohlíží na to, zda se vlak pohybuje v přesně vymezeném úseku tratě. Pokud například strojvedoucí nerespektuje návěst Stůj, chybu zjistí a vlak může bezpečně zastavit,“ pokračuje Jiří Svoboda.

Aktuálně je systémem ETCS pokryto celkem 255 kilometrů železničních tratí ve správě Správy železnic, dalších 206 kilometrů mezi Břeclaví a Petrovicemi u Karviné a 108 kilometrů mezi Přerovem a Břeclaví přibude v letošním roce. V současné době se systém instaluje i na dalších tratích, konkrétně to jsou Praha Uhříněves – Votice (hotovo bude ještě letos), Kralupy nad Vltavou – Praha – Kolín (dokončení 2023), Plzeň (mimo) - Cheb (dokončení 2022). Pro několik dalších úseků momentálně probíhá projektová příprava. Národní implementační plán počítá s tím, že od 1. ledna 2025 nebudou na koridorové tratě vpuštěny vlaky nevybavené palubní částí systému ETCS.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Markéta Šichtařová byl položen dotaz

Politické neziskovky

Jak se pozná politická neziskovka? Kdo by to měl určovat? Protože podle mě je politicky orientovaná většina neziskovek.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Praha nabízí unikátní obchodní prostory přímo v pilíři Čechova mostu

7:16 MHMP: Praha nabízí unikátní obchodní prostory přímo v pilíři Čechova mostu

Hlavní město prostřednictvím společnosti Trade Centre Praha, a.s., (TCP) nabízí k dlouhodobému proná…