Správa železnic: Nádražní budova ve Vsetíně dosloužila, nahradí ji moderní terminál

20.08.2023 16:13 | Tisková zpráva

Dynamika probíhajících prací na vsetínském nádraží je patrná na každém kroku. V polovině prázdnin se rozběhla další etapa rekonstrukce, která se nyní soustředí na druhou část kolejiště.

Správa železnic: Nádražní budova ve Vsetíně dosloužila, nahradí ji moderní terminál
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Začne také odstraňování dosloužilé nádražní budovy, kterou nahradí moderní terminál. Cestujícím se otevře příští rok na jaře. Postupně se rýsuje i nový parkovací dům. „Dosavadní podoba vsetínské stanice neodpovídala jejímu významu, který má nejen v regionální, ale také v dálkové železniční dopravě. Přitom zde zastavují i mezinárodní vlaky EuroCity z Prahy na Slovensko. Proto je dobře, že už brzy nabídne cestujícím veškerý potřebný komfort,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Anketa

Souhlasíte s ministrem Rakušanem, že spáchá-li zločin stát (má na mysli Rusko), musíme trestat i jeho občany?

3%
97%
hlasovalo: 23347 lidí

„Nádražní budova ve Vsetíně uvolní v nejbližších dnech místo modernizované stanici. Aktuálně už ji cestující nevyužívají, pokladny a čekárnu včetně sociálního zázemí jsme přestěhovali do náhradních prostor na nedalekém parkovišti. Několikaměsíční provizorní opatření cestujícím brzo vynahradí moderní terminál, který se otevře v březnu příštího roku,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Práce na rekonstrukci kolejiště budou hotové ještě letos v prosinci, současně se dokončí také nové 2. nástupiště a dostaví se nádražní podchod.Práce nepolevují ani v dalších částech rozhlehlé stanice. V lednu se zrušil přejezd v ulici U Křivačkárny a od března se zde mohly rozběhnout práce na podchodu, který nahradí i přechod ve Štěpánské ulici. Mezi těmito ulicemi se proto staví nová silnice s mostem přes potok Rokytenku, která bude sloužit jak autům, tak chodcům. Kompletní dokončení se předpokládá v červnu příštího roku, následně se zruší přechod ve Štěpánské ulici.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Celkové investiční náklady stavby činí 3 376 323 986 Kč.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Turistický spolek Lipenska: Cimrman se vrací do Frymburku, břeh Lipna ozdobí jeho busta

22:08 Turistický spolek Lipenska: Cimrman se vrací do Frymburku, břeh Lipna ozdobí jeho busta

Frymburský břeh lipenské přehrady bude zdobit busta nebo jiná hmotná, umělecky cenná připomínka na p…