Správa železnic: Projektujeme už více než 300 kilometrů vysokorychlostních tratí

31.01.2023 17:05 | Tisková zpráva

Správa železnic uzavřela další smlouvu na projekční práce pro budoucí síť vysokorychlostních tratí (VRT). Technický návrh získá úsek VRT Střední Čechy mezi Poříčany a Světlou nad Sázavou, který bude součástí trati z Prahy do Brna. Projektanti tak od dnešního dne podrobně připravují už více než 300 kilometrů nových tratí.

Správa železnic: Projektujeme už více než 300 kilometrů vysokorychlostních tratí
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Zakázku na vypracování dokumentace pro územní rozhodnutí (DÚR) a podkladů pro proces EIA získalo sdružení složené ze společností SUDOP PRAHA, Egis Rail, Mott MacDonald CZ a MOTT MACDONALD LIMITED. 

Anketa

Chcete, aby Babiš vedl ANO do parlamentních voleb jako lídr a kandidát na premiéra?

91%
5%
hlasovalo: 22951 lidí
Tendr byl vyhlášen v souladu s metodou Best Value, která výrazně přispívá k výběru kvalitního dodavatele a snižuje riziko nedostatků výsledného díla. Správa železnic pomocí této metody stanovila také důležité projektové cíle, které zahrnovaly ohleduplnost stavby ke svému okolí a životnímu prostředí. Trať by měla také v co největší míře splynout s krajinou. Zadávací řízení bylo nastaveno s ohledem na dosavadní zkušenosti s projednáváním projektu v regionech.

Téměř 80kilometrový úsek navazuje na již projektovanou VRT Polabí z Prahy do Poříčan, která je rovněž součástí nové vysokorychlostní trati z hlavního města do Brna. Harmonogram prací předpokládá získání územního rozhodnutí v roce 2025. Stavba samotná by pak měla začít zhruba o dva roky později. Trať bude sloužit výhradně osobní dopravě a vlaky po ní budou jezdit rychlostí 320 km/h. Cesta mezi Prahou a Brnem se po dokončení celé trati zkrátí na jednu hodinu.

Správa železnic od dnešního dne připravuje technický návrh pro více než 300 kilometrů nových vysokorychlostních tratí. Pokračují také projekční práce pro dva terminály VRT – Praha východ a Roudnice nad Labem. V letošním roce budou dokončeny technické návrhy několika tratí, zahájeny přípravy na tendry Design & Build a nastaveny procesy pro majetkoprávní vypořádání.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

dezinfománie

Dobrý den, zajímalo by mě, co si myslíte o tomto komentáři Zahradila -https://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Zahradil-ODS-Zaznamenanihodne-vyrony-dezinfomanie-755567. Dále by mě zajímalo, co s těmi dezinformacemi pořád máte a co za ně vlastně považujete? Protože se zdá, že tato vl...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihočeský kraj: Po 22 letech a na stejném místě si znovu česká a rakouská strana řekly „ano“

7:02 Jihočeský kraj: Po 22 letech a na stejném místě si znovu česká a rakouská strana řekly „ano“

Znovuobnovený slib další budoucí spolupráce česko-rakouského Euroregionu Silva Nortica svými podpisy…