V uvedeném úseku dále dojde k výměně železničního svršku a sanaci železničního mostu a propustku. To vše umožní zrušit stávající snížení traťové rychlosti. Největší dopad stavby na provoz vlaků bude mít téměř tříměsíční nepřetržitá výluka, která začne 1. června.
K poruchám stability železničního náspu v zástavbě obce Hradec nad Svitavou dochází od roku 2010. K vyřešení problému nepomohly ani úpravy druhé traťové koleje v roce 2016. Proto se Správa železnic rozhodla pro výměnu celého tělesa náspu v nejpostiženějším úseku o délce 147 metrů. Díky provedeným úpravám zde budou vlaky moci opět využívat traťovou rychlost 140 km/h, navrhované stavebně-technické řešení umožní její budoucí zvýšení až na 160 km/h.
Náplní prací bude kompletní náhrada stávajícího náspu. Pro zaručení dlouhodobé stability je navrženo vyztužení zeminy pomocí geomříží, jež budou ukotveny do štěrku. Násep bude opatřen ochrannou vrstvou, která bude pokryta separační geotextilií a biodegradační rohoží s ornicí. Současně se bude řešit odvodnění v dotčené oblasti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva