Správa železnic: Sedm a půl tisíce zásahů za celý rok. Drážní hasiči pomáhali i při povodních

18.01.2025 16:13 | Tisková zpráva

Jednotky Hasičského záchranného sboru Správy železnic zaznamenaly loni 7530 výjezdů. Drážní hasiči zasahovali denně v průměru u dvou desítek událostí, na celkovém počtu se výrazně podílely povodně.

Správa železnic: Sedm a půl tisíce zásahů za celý rok. Drážní hasiči pomáhali i při povodních
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Největší počet zásahů si drážní hasiči tradičně připisují u technických zásahů. Loni jich bylo 5 500. Nejvíce práce měly jednotky z Prahy, Ústí nad Labem, Liberce a Brna, statistiku výjezdů výrazně navýšily povodně.

Náročnou zkouškou pro drážní hasiče byl zásah u nehody v Dolní Lutyni, kde došlo 24. ledna 2024 ke střetu rychlíku s kamionem. Srážku bohužel nepřežil strojvedoucí vlaku. Po likvidaci následků nehody čekalo na drážní hasiče složité odstraňování trosek lokomotivy a několika vagónů z profilu trati. Museli použít vyprošťovací tank a další speciální techniku.

Velmi komplikovaný zásah zaměstnal hasiče Správy železnic při srážce dvou vlaků v Pardubicích 5. června 2024. Nehoda si vyžádala 4 oběti a 27 zraněných osob. Hasiči museli složitě vyprošťovat z demolovaného vagónu několik cestujících. Následně pak likvidovali poškozené lokomotivy a vagóny, aby co nejdříve zprovoznili hlavní koridor. Zásah probíhal během provozu na trati a vyprošťování vraků tak bylo pro hasiče a zaměstnance Správy železnic velmi složité.

Nehodu vlakové soupravy v těžko přístupném terénu řešili hasiči Správy železnic u středočeských Čisovic. Vlaková souprava samovolně ujela 2. května 2024 a po 5 kilometrech v přibližně stokilometrové rychlosti vykolejila.

Složitá evakuace desítek cestujících zaměstnala 18. září 2024 drážní hasiče u nehody dvou vlaků na pražské Balabence. K nehodě došlo na železničním viaduktu a hasiči tak museli evakuovat cestující i pomocí výškové techniky.

Opravdovou zkouškou byly zářijové povodně, které zasáhly především Moravskoslezský a Olomoucký kraj, ale i další části Česka. Výjezdů drážních hasičů v souvislosti s povodněmi bylo nakonec 515. Asistence spočívala v první fázi především v odstraňování nebezpečných naplavenin u mostů a dopravě humanitární pomoci dvoucestným vozidlem, později pak v čerpání vody z podchodů, sklepů a šachet, kácení vyvrácených stromů, čištění propustků a odstraňování dalších následků povodní, a to i mimo železnici. Některé zásahy trvaly déle než týden a drážní hasiči na místě zůstávali nepřetržitě i několik dní.

Hasičský záchranný sbor Správy železnic také absolvoval stovku taktických a prověřovacích cvičení. Důležitá je totiž připravenost drážních hasičů na události většího rozsahu, u kterých je stěžejní spolupráce se složkami Integrovaného záchranného systému.

Celkové souhrny, grafy a nejzajímavější události drážních hasičů za rok 2024 najdete na webu Správy železnic ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

Zase ty dezinformace

Tvrdíte, jak s nimi chcete bojovat, ale můžete tedy definovat, co to přesně je? A kdo by tedy vás měl posuzovat, co je a co není dezinformace, když se často pravda ukáže až časem? A nemyslíte, že větší problém je všudypřítomná cenzura, např. když nesmíte řadu věcí a problémů nazývat pravými jmény, p...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Poplatky za veřejnoprávní média podle počtu zaměstnanců jsou nelogické a zavádí skrytou selektivní daň

16:08 Hospodářská komora: Poplatky za veřejnoprávní média podle počtu zaměstnanců jsou nelogické a zavádí skrytou selektivní daň

Hospodářská komora České republiky se nemůže ztotožnit s návrhem legislativní změny, která by rozšíř…