Správa železnic: U Lanžhota pokračuje modernizace koridoru, trať bude o necelý metr výše

28.12.2022 9:10 | Tisková zpráva

Nová kolej a mosty přes místní vodní toky už letos vznikly v rámci modernizace 1,5 kilometru trati mezi Lanžhotem a hranicí se Slovenskem. Správa železnic ji zahájila v únoru, práce provádějí za 595,7 milionu korun bez DPH společnosti Skanska a Elektrizace železnic Praha.

Správa železnic: U Lanžhota pokračuje modernizace koridoru, trať bude o necelý metr výše
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Optimalizace traťového úseku přinese rychlejší a bezpečnější provoz na koridorové trati. Navzdory zpoždění modernizace navazujícího úseku na slovenském území, realizované tamním manažerem infrastruktury ŽSR, bude stavba u Lanžhota pokračovat podle plánu i v průběhu roku 2023.

Na dvoukolejné koridorové trati bude díky probíhající investici možné zvýšit rychlost z původních 120 na 160 km/h, zlepší se bezpečnost a plynulost provozu a sníží hlučnost a vibrace. Kvůli zachování jednokolejného provozu práce probíhají na etapy. V letošním roce se podařilo vybudovat kompletní 2. kolej. Modernizace úseku zahrnuje i zvýšení polohy kolejí nad terénem o 0,75 m, jednak kvůli napojení na budoucí hraniční most přes Moravu s vyšší polohou, jednak kvůli ochraně před pravidelnými záplavami v okolních lužních lesích.

„Pokračujeme podle harmonogramu. Přeložili jsme kabelové trasy, vybudovali jsme čtyři nové mosty, položili jsme konstrukční vrstvy železničního spodku i svršku. Svahy jsme ochránili proti erozi a pravidelným záplavám zasypáním lomovým kamenem,“ říká projektový manažer Skanska Ondřej Zedník.

Vzhledem ke zpoždění prací na slovenské straně ale bude nutné na jaře během krátkodobé výluky spojit starou kolej na slovenské straně s už modernizovanou kolejí na české stavbě. „Koridor musíme zachovat průjezdný alespoň po jedné koleji. Zřízení provizorního propojení sice pro nás jako investora představuje neplánované náklady, zastavení probíhající stavby a její zakonzervování kvůli zpoždění na Slovensku by ale vyšlo výrazně dráž,“ vysvětluje za Správu železnic náměstek pro modernizaci Mojmír Nejezchleb.

Technické řešení spočívá v dočasném propojení kolejí na české straně. Vlak při jízdě ze Slovenska přejede most přes řeku Moravu po stávající 1. koleji a těsně za mostem bude pokračovat po nové 2. koleji dál do Česka. Díky tomu bude možné pokračování prací na české stavbě podle původního harmonogramu. Jinak by totiž došlo k jejímu zpoždění minimálně o jednu stavební sezonu. Dokončení stavebních prací je plánováno na konec roku 2023.

Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Celková výše způsobilých nákladů projektu je 506 994 368 Kč. Míra podpory EU je 70 % ze způsobilých nákladů, maximálně výše dotace tedy činí 16 100 369,67 EUR, čili zhruba 390 392 210 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jak zabránit Číně, aby o nás sbírala citlivá data?

Podle mě také není problém jen v Číně, ale dnes už téměř neexistuje nic jako soukromý. I třeba EU dost šťourá do soukromý lidí - většinou to vydává za dobrý úmysl a možná to i dobře myslí, ale je to potřeba? Co vím, tak třeba chtěla mít možnost sledovat i soukromou korespondenci lidí na internetu at...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Přivítali jsme zahraniční delegaci ze Saska a Bavorska

22:28 HZS ČR: Přivítali jsme zahraniční delegaci ze Saska a Bavorska

Ve dnech 25.7 a 26. 7. se v budově GŘ HZS ČR uskutečnilo pracovní jednání se zástupci Saska a Bavors…