Správa železnic: Vlaky na Slovensko jezdí u Valašského Meziříčí téměř dvojnásobnou rychlostí

30.08.2021 12:09

V modernizované stanici Lhotka nad Bečvou se uskutečnilo slavnostní ukončení rekonstrukce v úseku Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou.

Správa železnic:  Vlaky na Slovensko jezdí u Valašského Meziříčí téměř dvojnásobnou rychlostí
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Jejím hlavním přínosem je zvýšení traťové rychlosti z 80 až na 160 km/h a tomu odpovídající zkrácení jízdních dob vlaků. Práce na pomezí Zlínského a Olomouckého kraje začaly v červnu 2019 a trvaly necelé dva roky.

„Přínosy této stavby mohli pocítit cestující v dálkových vlacích už v průběhu letošního roku, kdy se traťová rychlost zvýšila nejprve na 120 km/h a přibližně v polovině června na současných 155 km/h. Naklápěcí soupravy pojedou v uvedeném úseku ještě o pět kilometrů za hodinu rychleji. Jízda po bezstykové koleji je přitom klidnější a pohodlnější než dosud,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Největší objem prací se odehrál ve stanici Lhotka nad Bečvou, která prošla kompletní přestavbou, a to včetně tamní výpravní budovy. Vzniklo zde nové ostrovní nástupiště s výškou 550 mm nad přilehlými kolejemi s mimoúrovňovým, bezbariérovým přístupem novým podchodem. Přístupové rampy a schodiště včetně části nástupiště dostaly zastřešení. Zcela přestavěna byla velká část výpravní budovy, do které byla umístěna moderní technologie umožňující ovládání nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení.

Anketa

Důvěřujete Aleně Schillerové?

69%
28%
hlasovalo: 6211 lidí

V celém úseku došlo k rekonstrukci železničního spodku, ke zřízení nového železničního svršku, trakčního vedení a zabezpečovacího zařízení. Rekonstruovány byly všechny železniční mosty a propustky, část propustků byla zrušena. Součástí stavby byla i příprava na dálkové ovládání zabezpečovacího zařízení z centrálního dispečerského pracoviště v Přerově.

V úseku Hustopeče nad Bečvou – Lhotka nad Bečvou byl zřízen zkušební úsek železničního svršku s novým typem betonových pražců. Součástí prací byla i úplná přestavba a rozšíření silničního nadjezdu v Hustopečích nad Bečvou v lokalitě Valcha na silnici III/03561.

V lokalitě Střítežík byl vybudován železniční most, který zajistí mimoúrovňové křížení budoucí cyklostezky s železniční tratí podjezdem. Ve Lhotce nad Bečvou na náspu silnice III/03562 v pokračování za nadjezdem železniční trati vznikl nový chodník oddělený betonovými svodidly od vozovky silnice.

Zhotovitelem stavby s názvem Zvýšení traťové rychlosti v úseku Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou byla Společnost Hustopeče, jejímž správcem byl STRABAG Rail a společníkem Elektrizace železnic Praha.

Projekt byl spolufinancovaný EU z programu Nástroj Evropské unie pro propojení Evropy (CEF). Celkové náklady na realizaci stavby dosáhly částky 1 666 130 629 Kč bez DPH. Míra podpory EU z programu CEF byla 84,08 % ze způsobilých nákladů, maximální výše dotace představuje částku 46 304 912 eur, tedy zhruba 1 251 621 771 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Srovnání

Dobrý den, pane poslanče, nejsem si jistý, zda se od vás dočkám upřímné odpovědi, ale prosím o ni. Fiala tvrdí, jak jsme super, že hrajeme první ligu, a že se srovnáváme s těmi nejlepšími. Má podle vás pravdu nebo, což si myslím já, z nás dělá premiér blázny? V čem přesně se můžeme srovnávat s těmi ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Průmyslová produkce v březnu klesla, zakázky přibyly

19:15 Český statistický úřad: Průmyslová produkce v březnu klesla, zakázky přibyly

Průmyslová produkce v březnu meziročně reálně klesla o 2,7 %. Meziměsíčně byla nižší o 1,6 %. Hodnot…