Správa železnic: Vlaky se po prázdninové výluce vrátily na trať z Brna do Střelic

22.09.2021 14:21 | Tisková zpráva

Na trať z Brna do Střelic se včera vrátily vlaky. Správa železnic dokončila výluku, související s její rekonstrukcí a elektrizací. Pro cestující se otevřely zmodernizované zastávky Troubsko a Střelice dolní, zcela nové zastávky v Brně-Starém Lískovci a Ostopovicích začnou sloužit veřejnosti od poloviny prosince.

Správa železnic: Vlaky se po prázdninové výluce vrátily na trať z Brna do Střelic
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Dokončené trakční vedení je již pod napětím, elektrické vlaky jej však začnou využívat až po dokončení prací v navazujícím úseku do Zastávky u Brna. K zahájení stavby došlo loni v červenci, její úplné dokončení se předpokládá na jaře příštího roku. Maximální rychlost vlaků se po vybudování systému ETCS zvýší na 120 km/h, do té doby budou vlaky jezdit maximálně 100 km/h. Předmětem prací je rekonstrukce a elektrizace téměř desetikilometrové dvoukolejné části tratě z Brna-Horních Heršpic (mimo) do Střelic. Renovací prošel nejen mezistaniční úsek, ale také samotná stanice Střelice. Stavbaři zde vybudovali nová nástupiště v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí, která spojuje podchod. Bezbariérový přístup zajišťují výtahy.

„Nástupní hranou ve výšce 550 milimetrů a bezbariérovým přístupem disponují rovněž modernizovaná nástupiště na stávajících zastávkách Troubsko a Střelice dolní, cestující v nich využijí nové přístřešky. Stejné parametry mají i nové ostrovní nástupiště v Brně-Starém Lískovci a obě vnější nástupiště v Ostopovicích. Ta se otevřou pro veřejnost od nového jízdního řádu, který začne platit 12. prosince,“ popisuje ředitel Stavební správy východ Správy železnic Miroslav Bocák.

Kromě dokončení instalace trakčního vedení, které je již pod napětím, byla dokončena aktivace nového zabezpečovacího zařízení. To platí i o čtyřech železničních přejezdech, které získaly nejvyšší možné zabezpečení, tedy světelnou signalizaci a závory. Obyvatelé Střelic už mohou využívat také novou konstrukci lávky přes železniční stanici. Zde už pokračují jen dokončovací práce na objízdných kolejích, které by měly být hotové v závěru října.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Michal Ratiborský byl položen dotaz

Co se s těmi penězi stalo?

,,Téměř půl miliardy korun, které měly být určeny na obnovu a pomoc postiženým obcím, nebyly proplaceny." To tvrdíte vy a uvádíte, že peníze zůstaly jen na papíře. Jak je to možné? A opravdu zůstaly jen na papíře nebo je vláda použila na něco jiného? Bych se ani nedivili, kdyby je dala na pomoc Ukra...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Skupina České dráhy loni hospodařila se ziskem 1,3 miliardy korun

19:15 Skupina České dráhy loni hospodařila se ziskem 1,3 miliardy korun

Konsolidovaný hospodářský výsledek Skupiny ČD před zdaněním dle Mezinárodních standardů účetního výk…