Správa železnic: Vysokorychlostní trať mezi Prahou a Lovosicemi zná svého projektanta

25.08.2022 17:51 | Tisková zpráva

Správa železnic uzavřela smlouvu s dodavatelem dokumentace pro územní rozhodnutí (DÚR) úseku vysokorychlostní trati (VRT) Podřipsko.

Správa železnic: Vysokorychlostní trať mezi Prahou a Lovosicemi zná svého projektanta
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Projektanti kromě dokumentace zpracují také záměr projektu, podklady pro proces posouzení vlivů stavby na životní prostředí EIA a digitální model tratě ve standardu BIM. Ve výběrovém řízení uspělo sdružení firem vedené společností METROPROJEKT Praha. Úsek po svém spuštění zkrátí jízdní dobu mezi Prahou a Ústím nad Labem o téměř 30 minut.

Správa železnic podepsala další smlouvu na dodavatele dokumentací pro územní rozhodnutí (DÚR) připravované sítě vysokorychlostních tratí. Tentokrát pro rameno Praha – Ústí nad Labem – Drážďany. Zhruba 60kilometrový úsek

Anketa

Je finální podoba Síkelova úsporného tarifu dostatečná?

hlasovalo: 17662 lidí

VRT Podřipsko vyprojektuje mezinárodní sdružení firem METROPROJEKT Praha, Valbek, Mott MacDonald CZ, MOTT MACDONALD a EGIS RAIL. Součástí smlouvy je také komplexní projednání dokumentací s úřady a zajištění všech procesů pro získání pravomocného územního rozhodnutí. VRT Podřipsko bude na základě smlouvy zpracována v digitálním modelu BIM, který mimo jiné umožní efektivnější správu tratě a může snížit náklady na její údržbu. Dodavatel připraví také materiály pro potřeby vyhodnocení vlivů stavby na životní prostředí EIA.

Vysokorychlostní trať mezi pražskou Balabenkou a sjezdem Lovosice je součástí důležitého mezinárodního spojení mezi hlavním městem, Ústím nad Labem a německými Drážďany. Úsek bude využívat několik druhů vlaků osobní dopravy, přičemž nejrychlejší spoje svezou cestující rychlostí 320 km/h. Díky propojením se stávající železniční sítí budou moci vysokorychlostní vlaky obsluhovat také přilehlé regiony. VRT Podřipsko nebude sloužit nákladní dopravě, která však využije uvolněnou kapacitu na stávající koridorové trati. Spojení mezi Prahou a Ústím nad Labem se po spuštění tohoto úseku zkrátí o více než půl hodiny.

Zahájení stavby předpokládá Správa železnic kolem roku 2027. Spuštění provozu o zhruba tři roky později. Na VRT Podřipsko vznikne také terminál u Roudnice nad Labem, ze kterého se cestující dostanou do centra Prahy za pouhých 19 minut. Jeho projektování začalo před dvěma týdny podpisem smlouvy s vítězem architektonické soutěže.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Fine Gusto Nature: Sušené maso z Česka putuje do několika armád Evropy, ale i na Ukrajinu

11:11 Fine Gusto Nature: Sušené maso z Česka putuje do několika armád Evropy, ale i na Ukrajinu

Český výrobce sušeného masa Fine Gusto Nature je jedním z největších producentů sušeného masa ve stř…