Správa železnic začala střežit vlastními silami Negrelliho viadukt

22.08.2022 20:32 | Tisková zpráva

Správa železnic spustila od letošního července pilotní projekt vlastní ochranné služby, která bude střežit vybrané objekty.

Správa železnic začala střežit vlastními silami Negrelliho viadukt
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Důvodem jsou narůstající požadavky na zabezpečení kritické infrastruktury a dobré zkušenosti s touto službou u partnerských železničních správ. Jako první byl vybrán k ostraze historický Negrelliho viadukt. 

Anketa

Blíží se konec Zemanova mandátu. Jakou školní známkou hodnotíte jeho prezidentství? (Hlasování od 22. 8. 2022)

58%
13%
10%
9%
10%
hlasovalo: 16883 lidí

Cílem projektu je zajistit službu reagující na nové technologické požadavky a bezpečnostní situaci u nás i ve světě. Pilotní projekt ostrahy byl spuštěn na Negrelliho viaduktu, který byl doposud střežen soukromou společností. Po vypršení smlouvy ji v činnosti plynule nahradilo 18 členů ostrahy Správy železnic, cílový stav je 30 strážných.   

„Výdaje na agenturu hlídající Negrelliho viadukt dosahovaly 10 milionů ročně. Pilotní projekt zhodnotíme po třech měsících, kdy budeme vědět, jaké máme náklady v porovnání s externí firmou. V maximální možné míře využíváme vlastní systémy a technologie, naši pracovníci zajišťují aktivní dohled nad tímto historickým objektem z poloviny 19. století, který prošel nedávno největší modernizací za dobu své existence,“ uvádí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.  

Příslušníci ostrahy Správy železnic musí mít znalosti nejen bezpečnostní, ale i železniční problematiky. Současně splňují požadavky na zdravotní způsobilost, což souvisí i s faktem, že mají povolený vstup do kolejiště. „Po prvním měsíci činnosti našich strážných jsme víc než spokojeni. Pozitivně hodnotím narůstající místní a osobní znalost a starost, kterou zaměstnanci o objekt mají. Máme v rukou nástroj, který může zajistit spolehlivou a reprezentativní ochranu vybraných objektů Správy železnic,” říká Zdeněk Vondrák, který pilotní projekt metodicky zastřešuje. 

Členové ochranné služby dosud řešili 36 incidentů, například zachycení a vykázání 19 osob z obvodu dráhy nebo vandalismus v podobě graffiti. „Abychom zajistili co nejefektivnější zabezpečení okolí viaduktu, navázali jsme spolupráci s městskou i státní policií. Ta nás jako státní organizaci vnímá – ve srovnání se soukromými agenturami – jako důvěryhodného partnera. Slibujeme si od toho vyšší úroveň kooperace. Rozšířila se i dlouhodobá spolupráce se sousedním areálem autobusového nádraží Florenc,” podotýká Vondrák.

Moderní fyzická ochrana stojí z velké části také na technologiích. Proto byl současně spuštěn Bezpečnostní operační dispečink (BOD) v pražské Pernerově ulici, který umožňuje nejen monitorovat pochůzkové trasy a bezpečnost našich zaměstnanců, poplachová čidla objektů a zařízení důležitých z pohledu kybernetické bezpečnosti, ale i aktivně vyhodnocovat situaci a rizika. BOD je řízen operátory dálkového dohledu, kteří obsluhují pult centralizované ochrany sdružující technické systémy ochrany majetku a osob a další bezpečnostní systémy.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

svobodná média

Dobrý den, fakt byste za obálku na časopisu, která nikoho neuráží někoho hnala k soudu? Kde je pak nějaká svoboda? A třeba Respekt je známý svými obálkami, kde jsou často i karikatury a je používána nadsázka, někdy i černý humor. To jste se už všichni politici zbláznili, že byste chtěli zasahovat do...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

AOPK ČR: Podmáčená louka s masožravkami v Brdech se stala novou přírodní památkou

16:05 AOPK ČR: Podmáčená louka s masožravkami v Brdech se stala novou přírodní památkou

V chráněné krajinné oblasti Brdy přibylo čtrnácté maloplošné zvláště chráněné území – přírodní památ…