Národní rada osob se zdravotním postižením ČR, která výroční ceny zaštiťuje, ocenila především snahu správce infrastruktury systematicky zpřístupňovat cestování po železnici osobám se zdravotním postižením a také aktivní spolupráci obou jmenovaných organizací.
Rostoucí bezbariérovost železnice dokládají i poslední analýzy. Ty ukázaly, že v rámci koridorů a dalších důležitých mezinárodních tratí činí podíl stanic s bezbariérovým přístupem na nástupiště 54 %. V případě výpravních budov na těchto páteřních tratích jde o 50 %.
„Jenom v loňském roce se nám podařilo dokončit osmnáct staveb, které významně přispěly k bezbariérovosti železnice. Nově jsou tak plně bez bariér například přístupy na nástupiště ve stanicích a zastávkách mezi Řikonínem a Vlkovem u Tišnova, v Karlových Varech, Poříčanech, Čelákovicích nebo do výpravních budov v Přibyslavi a Břeclavi,“ vyjmenovává generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Jak dodává, v dalších letech se osobám se zdravotním postižením nádraží ještě více zpřístupní. Do roku 2025 má Správa železnic v plánu zvýšit počet bezbariérových nástupišť na páteřních tratích o dalších téměř 20 %.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
ocenění , TZ , správa železnic , Mosty 2019
autor: Tisková zpráva
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

20:16 FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací
Záněty dásní se vyskytují často a většinou probíhají bezproblémově. Jakmile ovšem zánět přejde na ji…