Správa železniční dopravní cesty: V srpnu začne elektrizace a zdvojkolejnění trati Uničov - Olomouc

03.07.2019 17:05

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) uzavřela první červencový den smlouvu se sdružením firem Subterra, OHL ŽS a EŽ Praha na elektrizaci a zkapacitnění trati Uničov – Olomouc.

Správa železniční dopravní cesty: V srpnu začne elektrizace a zdvojkolejnění trati Uničov - Olomouc
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

 

Vlastní stavební práce a s nimi spojená nepřetržitá výluka v Uničově začnou v srpnu, hotovo bude do poloviny roku 2022. Projekt podpoří Evropská unie z Operačního programu Doprava 2, celková investice dosáhne částky přibližně 3,9 miliardy korun.

„Cílem stavby je především zvýšení kapacity této velmi vytížené trati, zvýšení maximální rychlosti na 160 km/h., odstranění většiny propadů traťové rychlosti, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a cestujících a v neposlední řadě i zajištění bezbariérového přístupu pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace v železničních stanicích a zastávkách“, uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Jízdní doba osobních vlaků mezi Olomoucí a Uničovem se zkrátí na 26, respektive 28 minut. Ve špičkách pracovních dnů je doplní spěšné vlaky, které zvládnou cestu mezi oběma stanicemi dokonce za 17 minut. Využívat budou stejnosměrnou trakci 3 kV, která bude připravena na budoucí konverzi napájecí soustavy.

V rámci požadavku na zvýšení traťové rychlosti je navržena celková rekonstrukce železničního svršku a spodku. Ve všech stanicích a zastávkách vzniknou nová nástupiště s výškou hrany 550 milimetrů, která umožní pohodlný nástup do nízkopodlažních elektrických souprav. Zatímco ve stanicích a na zastávce v Uničově budou mít délku 110 metrů, na ostatních nádražích budou devadesátimetrová. Přístup na nově vzniklá poloostrovní nástupiště v Bohuňovicích, Šternberku a Uničově bude po centrálním přechodu. Všechna nádraží budou bezbariérová, v rámci úprav se dále počítá se zřízením přístřešků pro cestující, s novým orientačním a informačním systémem a osvětlením stanic a přístupových cest. 

V současné době probíhají přípravné práce, vlastní stavební práce se rozeběhnou v srpnu. S tím souvisí i začátek plánované výluky. Zatímco během července proběhne několik denních výluk, od srpna začne nepřetržitá výluka v úseku Uničov – Újezd u Uničova. Podle postupu stavebních prací se příští rok zastaví provoz vlaků mezi Újezdem u Uničova a Šternberkem a v roce 2021 pak v navazujícím úseku do krajské metropole. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…