Správa železniční dopravní cesty zahajuje druhou etapu rekonstrukce uzlu Přerov za více než tři miliardy korun

4. 4. 2019 9:15

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) uzavřela smlouvu na realizaci druhé etapy rekonstrukce uzlu Přerov, která obsahuje přestavbu výhybny Dluhonice a navazujících mezistaničních úseků.

Správa železniční dopravní cesty zahajuje druhou etapu rekonstrukce uzlu Přerov za více než tři miliardy korun
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Za 3,22 miliardy korun bez DPH budou stavební práce provádět společnosti EUROVIA CS, Subterra, STRABAG Rail a GJW Praha. Hotovo má být do konce roku 2021. S financováním stavby pomůže Evropská unie prostřednictvím programu CEF (Nástroj pro propojení Evropy).

Druhá stavba v přerovském uzlu navazuje na již dříve provedenou rekonstrukci celé tamní železniční stanice. Současná etapa zahrnuje rekonstrukci výhybny Dluhonice a trianglu tvořeného tratěmi Přerov – Prosenice, Dluhonice – Prosenice a Přerov – Dluhonice. Nově řešená koncepce kolejiště v Dluhonicích vychází ze souběhu dvou dvoukolejných tratí do Přerova a Prosenic při dodržení jejich přímého pokračování čtyřmi hlavními dopravními kolejemi.

„Nový bude železniční svršek a spodek, trakční vedení a také sdělovací a zabezpečovací zařízení, budou realizována i mimoúrovňová křížení. Cílem stavby je zlepšení jízdního komfortu, zkrácení jízdních dob a zvýšení bezpečnosti železničního provozu v úsecích z Přerova do Dluhonic a Prosenic včetně tzv. Dluhonické spojky,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Dále bude provedena rekonstrukce elektrických zařízení a rekonstrukce železničních mostů a propustků.

Stávající výpravní budova v Dluhonicích bude zdemolována, místo ní se vybuduje nový technologický objekt pro umístění sdělovací a zabezpečovací techniky. Průjezd přes výhybnu se zrychlí až na 130 km/h, stejnou rychlostí budou vlaky moci pokračovat i v navazujícím mezistaničním úseku do Přerova. Na obou tratích směřujících z Prosenic na jih se bude jezdit rychlostí až 160 km/h.

Výhybna Dluhonice svým významem převyšuje jakékoliv jiné výhybny či mezilehlé stanice, neboť její železniční infrastruktura umožňuje na koridorové trati přechod vlaků od Prahy a Olomouce odbočným směrem na Ostravu či Vsetín nebo pokračování jízdy vlaků v přímém směru na Přerov a Břeclav.

V dubnu začnou práce na trakčním vedení, a to především v úsecích z Dluhonic do Prosenic a do Přerova, které si vyžádají denní výluky. Nepřetržité výluky jednotlivých traťových kolejí s větším dopadem na železniční provoz se očekávají od letošního října.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Acorus: Jogínská komunita opět pomáhá obětem domácího násilí

22:27 Acorus: Jogínská komunita opět pomáhá obětem domácího násilí

Pražská jogínská komunita opět v rámci oslav Mezinárodního dne jogy - Namaste Yoga Day - pomáhala o…