Ta spočívá v tom, že pojišťovna vybrané klienty upozorňuje na nezaplacené pojistné pomocí sms, e-mailu či datové schránky. Službu spustila na začátku roku 2014. Na více než 25 % upozornění, které za tu dobu VZP vybrané skupině dlužníků rozeslala, klienti zareagovali a pohledávku obratem uhradili.
V rámci služby pro roztržité klienty jsou oslovováni ti, kdo dluží jen krátkodobě a je předpoklad, že třeba jen v návalu jiných povinností zapomněli pojistné uhradit. Do roku 2014 obesílala VZP všechny dlužníky v průměru jedenkrát ročně dopisem. To už ale velké části z nich naběhlo k dlužné částce pojistného i penále. Nyní jsou na dluh upozorněni automaticky ve chvíli, kdy dosáhne hranice 300 korun, díky čemuž se mohou penále buď úplně vyhnout, nebo předejít jeho nárůstu.
Od spuštění projektu rozeslala VZP krátkodobým dlužníkům 1 603 851 upozornění a klienti na jejich základě VZP uhradili přes 2 miliardy 137 milionů korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva