Stav bezpečnosti na našich silnicích není uspokojivý

16.02.2015 19:35 | Zprávy

Oproti předpokladu aktuální Národní strategie bezpečnosti silničního provozu zemřelo v roce 2014 na českých silnicích o 80 osob více. Negativní vývoj následků nehodovosti v uplynulém roce oproti roku 2013 s sebou přinesl i navýšení celospolečenských ekonomických ztrát ve výši zhruba 1,66 miliardy korun.

Stav bezpečnosti na našich silnicích není uspokojivý
Foto: regionalni-rozvoj.kraj-lbc.cz
Popisek: Krajský úřad Libereckého kraje

Aktuální Národní strategie bezpečnosti silničního provozu stanoví, že v roce 2020 nesmí na českých silnicích zemřít více osob, než bude činit průměr států EU. To s sebou nese nutnost snížit počet usmrcených osob o nemalých 60 procent ve srovnání s referenčním rokem 2009. Národní strategie na každý rok stanoví maximálně přípustný počet usmrcených. Zatímco v roce 2013 byl cíl splněn (zemřelo o 98 osob méně než v roce 2012 a oproti předpokladu Národní strategie zemřelo o 13 osob méně), vývoj v roce loňském byl přesně opačný. Do 24 hodin po nehodě zemřelo o 46 osob více než v roce 2013, oproti předpokladu Národní strategie však byl počet obětí vyšší o rovných osmdesát. Národní strategie definuje devět dílčích cílů, jejichž plnění je předpokladem plnění cílů hlavních, tedy redukce počtu usmrcených a těžce zraněných. Ve čtyřech z nich nebyly roční předpoklady splněny. Zemřelo či těžce zraněno bylo více cyklistů, rovněž tak počet usmrcených motocyklistů či účastníků nehod jdoucích na vrub agresivní jízdě, byl vyšší.

„Na rozdíl od roku 2013, kdy na českých silnicích zemřelo osm dětí (historicky nejméně), v roce loňském registrujeme výrazný nárůst obětí z jejich řad. Do 24 hodin po nehodě zemřelo 14 dětí, do 30 dnů po nehodě pak rovných šestnáct,“ doplňuje Roman Budský, náš přední nezávislý odborník v oblasti bezpečnosti silniční dopravy.

Blíže k nehodovosti z hlediska plnění cílů daných NSBSP najdete zde.

Je nutné zaměřit se na plnění NSBSP v jednotlivých krajích

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Trafiky

V čem je rozdíl jestli tato vláda zřídí ministerstvo pro sport a tím, když vy jste zřizovali hned několik nových ministerstev? Nebo uznáte, že taky nešlo o nic jiného než o politickou trafiku?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SPÚ díky Programu rozvoje venkova dokončil stovky projektů

16:26 SPÚ díky Programu rozvoje venkova dokončil stovky projektů

Program rozvoje venkova 2014–2020 (PRV) umožnil financování stovek projektů pozemkových úprav, které…