654 milionů korun – to jsou peníze, které do konce roku 2015 „připlují“ na Šumavu. Projekty v takovém finančním objemu má připravené Správa NP a CHKO Šumava. Je to nejvíc v historii Správy šumavského parku.
„Zapojili jsme do přípravy projektů profesionály. Projekty budeme financovat jak ze svých zdrojů, tak hlavně z grantových peněz. Samozřejmě, že ne vše najednou, ale postupně, jak se budou otevírat jednotlivé grantové výzvy. Důležité je, že jsme s předstihem připraveni, což se ještě před rokem a půl říct nedalo,“ říká Jiří Kvapil, ekonomický náměstek ředitele Správy NP a CHKO Šumava.
„Od počátku jsme chtěli nastavit hospodaření Správy NP a CHKO Šumava jako u firmy. To pro nás znamenalo maximální osobní nasazení a odpovědnost za každou korunu. Po prvním roce a půl víme, že takhle to funguje i u stání správy. I při nejnižších příjmech na činnost a historicky nejnižších těžbách, tedy s historicky nejmenšími prostředky na straně příjmů stavíme mosty, opravujeme silnice, stavíme vyhlídky, opravujeme vlastní nemovitosti, máme zásobník plný projektů. Všechno zvládáme s historicky nejnižším počtem zaměstnanců - 275 a na účtě máme dnes dostatek prostředků na pohodlný chod organizace,“ uvádí Jiří Mánek, ředitel Správy NP a CHKO Šumava.
Prostředky z mimořádně dobrého hospodaření samozřejmě zůstanou v regionu, a to ku prospěchu všech. Milovníci Šumavy se tak ještě letos mohou těšit například na zrekonstruovanou hájenku na Březníku, dva nové mosty – přes Roklanský potok na Modravě a přes Studenou Vltavu u Černého kříže, další část šumavské cyklomagistrály u Prášil nebo patnáct nově zrekonstruovaných lesních cest po území Národního parku Šumava, které budou sloužit jak pěším, tak i cyklistům.
„Spokojenost turistů je pro nás na prvním místě. Musíme jim proto vytvářet podmínky, které je na Šumavu budou lákat. Přijímáme spoluzodpovědnost za regionální rozvoj. Turistická infrastruktura musí být šetrná k přírodě a přitom pojmout kapacitu stále náročnějších návštěvníků. Budujeme moderní národní park, kde má vedle divočiny prostor i zhýčkaný turista. Inspirujeme se v národních parcích celé Evropy, protože jsme přesvědčeni, že jedině tak může Šumava obstát v silné konkurenci," doplňuje Jiří Mánek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva