TSB: Mrtví motocyklisté – loni rekordně nízký počet, letos prudký nárůst

23.05.2017 8:41 | Zprávy

Loni zemřelo na českých silnicích 60 motocyklistů, nejméně od vzniku samostatné České republiky. Umírali i motorkáři bez přilby. Od ledna do dubna 2017 se meziročně zvýšil počet usmrcených jezdců v jedné stopě o 86 procent. Více než polovina z nich cizím zaviněním.

TSB: Mrtví motocyklisté – loni rekordně nízký počet, letos prudký nárůst
Foto: pixabay.com
Popisek: motorka, ilustrační foto

V roce 2016 zemřelo při nehodách vyšetřovaných Policií ČR celkem 60 motocyklistů, dalších 463 bylo zraněno těžce a 2 143 lehce. Průměrně činil v období let 1993-2015 podíl jezdců v jedné stopě na celkovém počtu obětí nehod 8,8 %, v loňském roce to bylo 11 %. Přesto však loni zemřelo nejméně motocyklistů od vzniku samostatné České republiky. Na celkovém počtu těžce zraněných se loni motorkáři podíleli 17,9 %, v případě lehkých zranění se jedná o 8,7 %. Tradičně se považují nehody zaviněné jezdci v jedné stopě za ty nejzávažnější. Loni ovšem byly daleko nebezpečnější střety zaviněné jiným účastníkem silničního provozu. „Zatímco na jeden tisíc dopravních nehod vyšetřovaných Policií ČR připadlo v průměru 5,5 oběti, u havárií z viny jezdců v jedné stopě to bylo 18 obětí, u nehod z cizího zavinění však 26,25 oběti,“ upřesňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Z celkem 2 828 nehod s účastí motocyklisty bylo z jejich strany zaviněno 1 609 z nich. Nejčastějšími hříšníky byli jezdci na strojích o objemu válců 460-850 kubických centimetrů. Ti zavinili 569 nehod. Naopak nejméně bourali z vlastní viny ti, kteří sedlali motocykly o objemu válců 101-450 kubických centimetrů – celkem 167x.
Nejvíce obětí – celkem 12 - bylo při nehodách zaviněných motocyklisty mezi těmi, kdo jeli na stroji o objemu válců 460-850 cm3. Naopak nejméně usmrcených vykázaly nehody jezdců na motocyklech od 101 do 450 cm3 (1 oběť) a nad 1,25 litru (dva mrtví).

Umírali mladí i senioři

Již po řadu let neplatí, že jsou smrtelné dopravní nehody doménou mladých jezdců. Loni nejčastěji umírali motocyklisté ve věku 35-44 let (celkem se jednalo o 20 obětí), v těsném závěsu byla věková kategorie 25-34 let (18 obětí). Počet usmrcených jezdců ve věku 15-24 let byl stejný jako u jejich kolegů ve věku 45-54 let – shodně po osmi.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

JUDr. Pavel Blažek, Ph.D. byl položen dotaz

dotazy k vaší bitcoinové transakci

Dobrý den, můžete mi vysvětlit, za co přesně jste peníze dostal? A proč jste je přijal? To je běžná praxe, že berete peníze od kohokoliv? Dost pochybuju, že vám je dává jen tak. A taky by mě zajímalo, co jste z celé transakce měl vy sám? Nebo to máme věřit, že jste tak riskoval pro nic nebo že jste ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Čeští teenageři se snadno dostanou k alkoholu a tabáku

13:33 Celní správa: Čeští teenageři se snadno dostanou k alkoholu a tabáku

Policie ČR ve spolupráci s Odborem protidrogové politiky Úřadu vlády České republiky, Českou obchodn…