TSB: Přes dvě stovky motocyklistů zdokonalily své dovednosti na autodromu v Sosnové

02.07.2015 17:56 | Zprávy

Kvalita přípravy nových motocyklistů v ČR zaostává za vyspělými evropskými zeměmi. Liberecký kraj se proto v letošním roce pustil společně s Týmem silniční bezpečnosti, Besipem, Policií ČR a Českým červeným křížem do realizace již 5. ročníku nadstavbových kurzů pro motorkáře konaných v rámci projektu „Učme se přežít“. Čtyři termíny, které proběhly v květnu a následně na přelomu června a července, navštívilo přes 200 jezdců v jedné stopě.

TSB: Přes dvě stovky motocyklistů zdokonalily své dovednosti na autodromu v Sosnové
Foto: nadacebesip.cz
Popisek: Tým silniční bezpečnosti

Kvalita přípravy nových řidičů v ČR zaostává za vyspělými evropskými zeměmi

Ve většině evropských států je zaveden institut tzv. řidičského průkazu na zkoušku. To s sebou nejednou nese povinnost navštívit – zpravidla po 6 až 24 měsících po úspěšném absolutoriu řidičské zkoušky – zdokonalovací řidičský kurz. Zde mají novopečení řidiči možnost dozvědět se nejen od instruktorů bezpečné jízdy, ale také od psychologů a odborníků na dopravní právo, jak si poradit i se složitými situacemi v silničním provozu. Pokročilé techniky předcházení vzniku rizikových situací a jejich zvládání si pak mají možnost „nanečisto“ vyzkoušet na příslušném polygonu. V České republice doposud nebyl řidičský průkaz na zkoušku zaveden. „Bylo by pošetilé domnívat se, že v rámci omezené teoretické a praktické přípravy v autoškole se může nový řidič seznámit se všemi možnými nástrahami, jež na něho na silnicích číhají. Navíc řadu sofistikovanějších rad může řidič reálně vstřebat až poté, co má něco samostatně odjeto. Pokud přičteme zastaralý způsob provádění zkoušek nových řidičů (což se týká zejména motocyklistů), nemůžeme se divit, že začínající řidiči vykazují vysoký počet zaviněných závažných dopravních nehod,“ konstatuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Zdokonalovací kurzy pro motocyklisty míří nejen na začínající řidiče…

Především novopečení jezdci v jedné stopě jsou překvapeni, co všechno se dá v kurzu naučit. Po nezbytné teoretické části následovala část zaměřená na efektivní ovládání motocyklu v nebezpečných situacích. „Naučil jsem se ovládat motorku při krizových situacích a nebát se pořádně vzít za brzdu. Zjistil jsem, že jde hodně o držení těla a semknutí motorky koleny. Kurz byl super i přesto, že jsem měl pád,“ říká jeden z účastníků kurzu Václav Vejvoda. Podobně své dojmy popisuje další účastnice kurzu Vlasta Češpivová: „Motorku jsem si koupila vloni v září a mám najeto něco kolem 3 tisíc kilometrů. Určitě stálo za to, vyzkoušet si náklony v zatáčkách, brždění přední a zadní brzdou nebo i rozjezd do kopce.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

V čem je jiná nemocnice 21.století?

A kolik by její výstavba stála? A hlavně, podle vás jedna nemocnice nahradí ty stávající v Praze? Podle mě nenahradí, takže se dál bude muset investovat i do oprav těch stávajících. A druhá věc, nemyslíte, že problém není ani tak v nedostatku nemocnic, ale v personálu? A to nejen v nemocnicích, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senát: Komentované prohlídky Valdštejnského paláce pro jednotlivce

19:15 Senát: Komentované prohlídky Valdštejnského paláce pro jednotlivce

Nově se mohou jednotlivci zúčastnit také komentované prohlídky Valdštejnského paláce.