Zákon například dává prodejci povinnost výslovně poučit spotřebitele o nákladech při vracení zboží. „Zákazník má vždy právo do 14 dní bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy. Dosud ale nebylo upraveno, kdo má v případě vracení zboží platit poštovné. Pokud prodejce spotřebitele neupozorní, že s vracením zboží jsou spojeny náklady, které spotřebitel ponese, může se spotřebitel těchto nákladů na prodejci domáhat. V zásadě tedy bude platit pravidlo, že o čem prodávající na webu nepoučí, to po zákazníkovi nemůže chtít,“ upřesňuje JUDr. Petr Dobeš, LL.M.Eur., Ph.D., partner TaylorWessing e|n|w|c Advokáti.
Drobným prodejcům na internetu zákon zavedení těchto novinek usnadní. Počítá totiž s tím, že vzniknou vzorová poučení a formuláře k odstoupení od smlouvy. „Doporučujeme tak všem podnikatelům, aby přepracovali všeobecné obchodní podmínky na svých webových stránkách a podrobně informovali zákazníky o všem, co zákon ukládá. Vyhnou se tak případným sporům,“ doplňuje JUDr. Aleš Linhart, Ph.D., z TaylorWessing e|n|w|c Advokáti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva