Technická školka aneb Postav třeba most

19.02.2015 9:09 | Zprávy

Vzdělávací program „Technické školky“ odstartoval v roce 2010 z iniciativy členů brněnského klubu České manažerské asociace, Vysokého učení technického v Brně, vedení Prefa Kompozity a EGPI Uherský Brod (kteří financovali rozjezd) a vedení Mateřské školy Pramínek v Brně – Bystrci.

Technická školka aneb Postav třeba most
Foto: Daniela Černá
Popisek: V místní školce

Jeho další, avšak plynule navazující část, rozšířila program také na děti prvních ročníků základních škol.  Odtud také dnes poněkud zavádějící název, který odkazuje jen k mateřinkám. První technické a později i netechnické úlohy se totiž začaly vytvářet v roce 2011 právě pro děti z Pramínku. Tehdejší předškoláci se však postupně s přechodem do školy zapojovali do vývoje dalších úloh, poněkud vyšší úrovně a další etapa projektu, podporovaná Jihomoravským krajem, se tak rozšířila i na technické vzdělávání novopečených školáků.

„Výstupem projektu je návod určený pedagogům z mateřských a základních škol jak rozvíjet hravou formou, přiměřenou věkovým možnostem dětí, jejich technické myšlení, tvořivost, manuální zručnost a verbální schopnosti. Do projektu byli ze strany VUT v Brně zapojeni mladí asistenti, kteří si uvědomili, že mohou nastat situace, kdy technickou problematiku musí umět vysvětlit tak, aby tomu rozuměly i malé děti. A výsledky projektu jsou překvapivé, děti se o vše živě zajímaly, pozitivní zpětné vazby jsou nejen od rodičů, ale i od kolegů, kteří se do projektu přímo zapojili a velice je to bavilo“ říká spoluautor projektu rektor VUT v Brně Petr Štěpánek. 

Podle psychologů se tzv. životní scénář totiž utváří právě kolem šestého roku dítěte.  Od šesti do jedenácti let jsou pak děti nejvíce přístupné tomu vyzkoušet si vlastními silami něco, vyrobit, ukázat svůj výrobek ostatním a prožít si uspokojení z vlastní tvorby. Snahou celého programu je proto u této cílové skupiny vzbudit zájem o techniku, podpořit celkovou technickou a vědeckou gramotnost, zlepšit schopnost dětí přijímat s porozuměním základní poznatky vědy a techniky a současně si uvědomit, jaký mají praktický vliv na život každého z nás. Program TECHNICKÉ ŠKOLKY je v současnosti součástí programu podpory vzdělávání žáků ZŠ v technických a přírodních vědách a pokouší se zavádět změny, které reflektují budoucí potřeby žáků a studentů.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Mgr. Pavel Fischer byl položen dotaz

Sankce proti Rusku

Vy opravdu vidíte v sankcích nějaký přínos proto, aby Putin válku ukončil? Já upřímně nevidím žádný. Určitě lepší něco než nic, ale myslíte, že sankce válku ukončí? Kdyby tomu tak bylo, už by přeci skončila nebo ne? A co přesně myslíte těmi bezpečnostními zárukami, které bychom měli poskytnout Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SPÚ díky Programu rozvoje venkova dokončil stovky projektů

16:26 SPÚ díky Programu rozvoje venkova dokončil stovky projektů

Program rozvoje venkova 2014–2020 (PRV) umožnil financování stovek projektů pozemkových úprav, které…