Tuzemské firmy ztrácejí zájem o tištěnou inzerci, finance investují do online titulů a firemních magazínů

04.05.2014 19:00 | Zprávy

Společnosti v Česku přestávají investovat do inzerce v tištěných médiích a přesouvají svůj kapitál do firemních magazínů nebo online platforem. Podle odborníků preferují zejména opakovanou prezentaci a intenzivnější kontakt s konkrétní cílovou skupinou. Značný boom zaznamenaly v posledních 3 letech zejména zákaznické časopisy, u nichž došlo ze strany tuzemských firem k dvojnásobnému navýšení poptávky.

Tuzemské firmy ztrácejí zájem o tištěnou inzerci, finance investují do online titulů a firemních magazínů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Noviny, ilustrační foto

Podle nejnovějších statistik Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) dochází v posledních letech k prudkému poklesu zájmu českých firem o inzertní plochy v tištěných médiích. Odborníci vzrůstající trend vysvětlují především postupným přesunem titulů i čtenářů do online módu. Zmiňují však rovněž odlišné cenové nabídky.

„Online svět dnes získává na stále větší důležitosti. V uplynulých pěti letech například vzrostly podle aktuálních údajů Sdružení pro internetovou reklamu výdaje firem do internetové inzerce o více než dvojnásobek. Samozřejmě je to pak na úkor tištěných médií, o které tuzemské společnosti ztrácejí zájem. Zde tak naopak dochází k výraznému poklesu investic do inzerce, mimo jiné i kvůli vyšší ceně,“ potvrdil rostoucí trend Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Inzerenti na online médiích vyzdvihují zejména okamžité oslovení zákazníka a možnost přesného zacílení pro podporu konkrétních produktů či služeb. „Výhodu online inzerce proti tištěným médiím spatřujeme především v tom, že cílový zákazník, který je naší nabídkou osloven, může reagovat ihned. Z online prostoru se rychlým proklikem dostane na stránky našeho e-shopu, kde mu můžeme nabídnout produkty na míru. Tištěná média tuto formu rychlé interakce bohužel nenabízejí,“ vysvětluje příklon k online prezentaci Pavel Sedláček ze společnosti Pharma Future.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

David Smoljak byl položen dotaz

Co by teda měla ČR a EU udělat?

Jak zajistit spravedlivý mír a jak Ukrajině garantovat bezpečnost? Mluví o tom dost politiků, ale já upřímně nevím, co má být tou garancí? Spravedlivý mír chápu, jen se tedy obávám, že k němu asi nedojde. USA chce kapitulaci Ukrajiny a EU proto spravedlivý (ani jiný) mír nedělá nic.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Národní zemědělské muzeum Praha se připojuje k Noci betlémů

22:08 Národní zemědělské muzeum Praha se připojuje k Noci betlémů

Papírové betlémy Trnky, Lady nebo Šlitra k vidění po setmění. Noci betlémů upozorňuje na výjimečnou …