Tuzemské firmy ztrácejí zájem o tištěnou inzerci, finance investují do online titulů a firemních magazínů

04.05.2014 19:00 | Zprávy

Společnosti v Česku přestávají investovat do inzerce v tištěných médiích a přesouvají svůj kapitál do firemních magazínů nebo online platforem. Podle odborníků preferují zejména opakovanou prezentaci a intenzivnější kontakt s konkrétní cílovou skupinou. Značný boom zaznamenaly v posledních 3 letech zejména zákaznické časopisy, u nichž došlo ze strany tuzemských firem k dvojnásobnému navýšení poptávky.

Tuzemské firmy ztrácejí zájem o tištěnou inzerci, finance investují do online titulů a firemních magazínů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Noviny, ilustrační foto

Podle nejnovějších statistik Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) dochází v posledních letech k prudkému poklesu zájmu českých firem o inzertní plochy v tištěných médiích. Odborníci vzrůstající trend vysvětlují především postupným přesunem titulů i čtenářů do online módu. Zmiňují však rovněž odlišné cenové nabídky.

„Online svět dnes získává na stále větší důležitosti. V uplynulých pěti letech například vzrostly podle aktuálních údajů Sdružení pro internetovou reklamu výdaje firem do internetové inzerce o více než dvojnásobek. Samozřejmě je to pak na úkor tištěných médií, o které tuzemské společnosti ztrácejí zájem. Zde tak naopak dochází k výraznému poklesu investic do inzerce, mimo jiné i kvůli vyšší ceně,“ potvrdil rostoucí trend Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Inzerenti na online médiích vyzdvihují zejména okamžité oslovení zákazníka a možnost přesného zacílení pro podporu konkrétních produktů či služeb. „Výhodu online inzerce proti tištěným médiím spatřujeme především v tom, že cílový zákazník, který je naší nabídkou osloven, může reagovat ihned. Z online prostoru se rychlým proklikem dostane na stránky našeho e-shopu, kde mu můžeme nabídnout produkty na míru. Tištěná média tuto formu rychlé interakce bohužel nenabízejí,“ vysvětluje příklon k online prezentaci Pavel Sedláček ze společnosti Pharma Future.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Zase zpackaný projekt

Jestli je pravda, že ohledně dostavby Dukovan vaše vláda spoléhá do značné míry na dohody o smlouvách budoucích, jak tvrdí Havlíček, nemyslíte, že je to chyba? Já nevím, ale dá se takovým dohodám věřit? Aby to nedopadlo jako téměř vždy, že se o něco zásadního připravíme. A jak je možné, že tak důlež...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

20. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

10:39 20. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

Denní kontrakty motorové nafty na trhu pohonných hmot Českomoravské komoditní burzy Kladno se ve 20.…