„Je velice pozitivní zprávou, že čeští občané i malé a střední podniky se poměrně dobře orientují v tom, na jakou instituci se v případě podezření na protisoutěžní jednání obrátit. Právě kvalifikované podněty ze strany veřejnosti i podnikatelů jsou nezbytné pro naši práci,“ komentoval průzkum předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna, avšak s dodatkem, že vysvětlovat široké veřejnosti přínosy hospodářské soutěže pro ekonomiku i spotřebitele je potřeba neustále, a to jak ze strany veřejné správy, tak politiků.
Z výsledků vyplynulo, že 51 % oslovených českých respondentů vědělo, že se soutěžním problémem se mají obrátit na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, což Českou republiku v tomto parametru staví na celkové třetí nejlepší místo po Finsku a Polsku. 80 % oslovených si vybavilo, že v posledním roce slyšeli o nějakém soutěžním případu. Nejčastějším zdrojem informací jsou přitom noviny a časopisy (73 %) a televize (62 %).
83 % Čechů souhlasí s tím, že hospodářská soutěž přináší inovace a ekonomický růst, 79 % se pak domnívá, že konkurence přináší spotřebitelům větší výběr, a 67 %, že soutěž pomáhá snižovat ceny.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva