ÚSTR veřejně ukáže, jak učit moderní dějiny pomocí filmů a bez moralizujícího patosu

03.09.2016 10:23

Moderní dějiny lze přiblížit i pomocí dobových filmů, seriálů či vtipů. Ty totiž často obsahují detaily, které mimořádně přesně vystihují dobu a motivy jednání lidí. Tak lze současným žákům nedávno uplynulou dobu zpřítomnit i bez hodnotících soudů, jež mohou pohoršovat některé rodiče.

ÚSTR veřejně ukáže, jak učit moderní dějiny pomocí filmů a bez moralizujícího patosu
Foto: ustrcr.cz
Popisek: Ústav pro studium totalitních režimů ČR

Živé dějiny - období, které si prožili učitelé i rodiče – jsou citlivým a sledovaným tématem a týkají se událostí, na které má většina lidí nějaký názor. Jaroslav Pinkas z oddělení vzdělávání Ústavu pro výzkum totalitních režimů (ÚSTR) předvede v úterý 6. září od 17 hodin v Edupointu ve Skautském institutu rodičům, dětem i učitelům, jak lze učit o sedmdesátých a osmdesátých letech 20. století a jak bez moralizování či přenášení kulturních traumat představit odlišné způsoby prožívání normalizace.

“Filmy či seriály v sobě skrývají mnohem více o informací o své době, než si uvědomujeme. Je to zároveň poutavá forma, kterou lze moderní dějiny mladým lidem přiblížit. Naše metodiky k filmům vedou vedle poznání dějin i ke zlepšení kritického zhodnocení filmu jakožto mediální informace, což je důležité i v dnešní době při kritickém posuzování audiovizuálního obsahu, který se v médiích objevuje,” vysvětluje Jaroslav Pinkas z ÚSTRu.

Aliance pro otevřené vzdělávání má podporu designu pro všechny zakotvenou ve své Chartě pro otevřené vzdělávání.

Aliance pro otevřené vzdělávání vznikla na podzim 2015 s cílem podpořit rozvoj otevřených vzdělávacích zdrojů.

Hlavními zájmy Aliance pro otevřené vzdělávání jsou:

  • propagace vytváření postupů, metodik, znalostí a vzdělávacích materiálů mezi vzdělavateli a také vzdělávanými,
  • sledování a napomáhání naplňování cílů vládou schválených strategií a jiných dokumentů, které podporují otevřené a digitální vzdělávání,
  • prosazování podmínky, aby všechny učební materiály, které byly vytvořeny s přispěním veřejným zdrojů respektovaly “universal design” (design pro všechny),
  • možnost volně nakládat s výstupy, které jsou financované z veřejných zdrojů, pokud to nenarušuje duševní a průmyslová práva, prosazování principů otevřeného vzdělávání do politik České republiky a Evropské unie.

Podmínkou členství v Alianci pro otevřené vzdělávání je signace Charty pro otevřené vzdělávání.

Více informací naleznete na www.otevrenevzdelavani.cz

Koordinátorem aktivit je EDUin o.p.s. s podporou Nadace Open Society Fund v rámci programu ESP.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman: Zástupce radí českým turistům, jak se vyhnout nepříjemnostem na mexických letištích

22:04 Ombudsman: Zástupce radí českým turistům, jak se vyhnout nepříjemnostem na mexických letištích

Chystáte se na dovolenou do Mexika? Pokud ano, čtěte pozorně. Poradíme vám, jak předejít tomu, aby v…