Unikátní razicí štít je pokřtěn, začne pracovat na nejdelším tunelu v ČR

28.01.2015 20:50

Unikátní razicí štít, který bude razit tunel v Ejpovicích na železniční trati Rokycany - Plzeň, byl slavnostně pokřtěn. Právě tato trať je součástí koridoru, který spojuje Prahu se západní částí republiky až k hranicím s Německem. Nový dvoutubusový tunel umožní železniční dopravě konkurovat dopravě silniční resp. cestě po dálnici D5.

Unikátní razicí štít je pokřtěn, začne pracovat na nejdelším tunelu v ČR
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice, ilustrační foto

"Tunel bude tvořen dvěma jednokolejnými tubusy a svou délkou 4 150 metrů bude nejdelším v České republice," uvedl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý. Cesta vlakem z hlavního města do západočeské metropole by podle něj pak neměla trvat déle než hodinu.

Speciální razicí štít TBM S-799, který podle tradice dostal ženské jméno Viktorie, je 114 metrů dlouhý a váží 1800 tun, průměr řezné hlavy má téměř 10 metrů. Za den tento unikát prorazí pod povrchem útvarů Homolka a Chlum zhruba 15 metrů. Razicí štít byl vyroben v německém Schwanau a díky použité technologii TBM (Tunel Boring Machines) se řadí k nejmodernějším na světě.

Součástí slavnostního programu bylo také vysvěcení sošky sv. Barbory. Ta je patronkou horníků a všech dalších, kteří se na stavbě podílejí. Svěcení se ujal biskup plzeňský Mons. František Radkovský. Soška byla poté slavnostně uložena do výklenku v portálu obou budoucích tubusů.

"Výstavbou tunelu byla dnes zahájena další etapa modernizace III. železničního koridoru, který přispěje svou rychlostí jak ke zpopularizování železniční osobní dopravy tak i umožní zvýšený pohyb zboží mezi Českou republikou a největším obchodním partnerem Spolkovou republikou Německo," uvedl náměstek hejtmana Plzeňského kraje pro oblast dopravy Jaroslav Bauer.

Trať Rokycany - Plzeň je součástí vnitrostátního železničního koridoru, který vede z Prahy přes Plzeň a Cheb až na státní hranici s Německem. Modernizace trati vyjde zhruba na 3,9 miliardy korun a právě tunel v Ejpovicích spolkne přibližně polovinu výdajů na modernizaci. Realizaci projektu provádí Sdružení MTS+SBT+MTÚ Rokycany – Plzeň, kde vedoucím účastníkem je Metrostav a. s. a členem Subterra a. s.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

22:04 Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

Ministerstvo spravedlnosti gratuluje týmu z odboru strategie a koncepce justice, který získal presti…