Ještě dva faktory se podepisují na tom, že nárůst není ještě vyšší. Od ledna došlo k přeznačení rychlostních silnic a některé z nich nově spadly do kategorie silnic 1. třídy s nižší sazbou. Roli sehrává i „efekt Euro VI“, kdy se na platbě mýta stále více podílí nejekologičtější kamiony s preferovanými kilometrovými sazbami. Od zavedení nové kategorie na začátku roku 2015 je to aktuálně třetinový podíl.
I díky dni navíc se letošní únor stal nejsilnějším druhým měsícem v desetileté historii tuzemského mýta. Kamiony učinily 34 milionů transakcí, tedy jednotlivých průjezdů palubních jednotek pod mýtnými branami. Na konci února bylo v mýtném systému registrováno 865 tisíc aktivních účtů k palubním jednotkám. Účinnost výběru byla v lednu podle měření nezávislého auditora 99,62 procenta.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva