„V letních měsících prodej špekáčků narůstá až na trojnásobek běžné výroby, což jsou pro představu stovky kilogramů špekáčků týdně. O tom jak dominantní prodej špekáčků je, nejlépe vypovídá procentuální porovnání, kdy z celé široké nabídky grilovacích specialit prodej špekáčků tvoří více než 60 %. V případě staroměstské klobásy, která patří mezi naši druhou nejprodávanější grilovací uzeninu, je to pouhých 15 %,“ uvedl ředitel Beskydských uzenin Petr Chodura.
První letošní čísla společnosti Beskydské uzeniny pak ukazují, že špekáček, jehož historie se na českém území datuje do roku 1891, zůstane jedničkou i v grilovací sezoně 2014. Důvodů, proč je zrovna tato uzenina tolik oblíbená, je hned několik. „Pokud je špekáček poctivě udělaný, tj. obsahuje alespoň 50 % masa, nad ohněm nepraská, zůstává pružný, nevysuší se a zachovává si chuť po čerstvé uzenině,“ vyjmenoval hlavní přednosti špekáčku ředitel Beskydských uzenin.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva