V Podkrkonoší po nových silnicích. Otevřela se největší silniční stavba z rozšíření zóny Vrchlabí

10.12.2015 19:40

Nejrozsáhlejší silniční stavební akce v rámci projektu rozšíření průmyslové zóny Vrchlabí je hotova. Za rok a půl a 145 milionů korun byla opravena silnice ze Studence do Dolní Branné, která je součástí zásobovací trasy mezi jednotlivými závody společnosti Škoda Auto. Rekonstrukce se týkala úseků dvou silnic druhé třídy v celkové délce 7,5 kilometru.

V Podkrkonoší po nových silnicích. Otevřela se největší silniční stavba z rozšíření zóny Vrchlabí
Foto: Královéhradecký kraj
Popisek: Královéhradecký kraj, logo.

„Jednalo se o poměrně náročnou stavbu. Práce na 7,5 kilometru zahrnovaly mimo jiné i rozšíření silnice o stoupací pruh, díky kterému je úsek bezpečnější. V tomto úseku byla instalována meteohláska, která bude informovat správce komunikace například o hrozícím spadu sněhu či náledí,“ popsal radní Josef Dvořák, který je odpovědný za oblast investic v Královéhradeckém kraji. Že nov zrekonstruovaná silnice bude bezpečnější a pomůže plynulosti dopravy potvrdil i hejtman Libereckého kraje Martin Půta. „Tento úsek v zimě často blokovaly uvízlé kamiony, proto byl směrově upraven a rozšířen o nový stoupací pruh,“ doplnil hejtman.

Dále se rekonstruovaly dva mosty a 21 propustků, opravovala se dešťové kanalizace nebo se předláždily chodníky. Provedení takové stavby nebylo možné za provozu. Probíhalo proto za úplné uzavírky a po etapách.

Celkové náklady na rekonstrukci úseků činí 145 milionů korun s DPH. Největší část nákladů pokryla státní dotace Ministerstva průmyslu a obchodu ve výši 112 milionů korun. Liberecký kraj přispěl 23,5 milionu korun a Královéhradecký kraj, který celou zakázku administroval, 9,5 milionu korun. Zhotovitelem stavby byly Vodohospodářské stavby s.r.o. Teplice.

Celá stavba byla zahájena v červenci 2014, po roce pak byly zprovozněny první tři úseky ve Studenci, tedy silnice II/293. Ostatní části stavby silnice II/295 ze Studence do Dolní Branné jsou zprovozněny v tomto týdnu. Některé stavební práce budou pokračovat ještě v příštím roce, jsou to zejména opravy objízdných tras, odstranění vad a nedodělků týkající se úprav okolí a vodorovné značení v plastu.

V rámci rozšiřování průmyslové zóny se v těchto dnech dokončuje zprovoznění nového mostu s kruhovou křižovatkou ve Vrchlabí v rámci akce I/14 Vrchlabí, Nerudova – Nádražní. Celá tato akce bude dokončena v roce 2016. Dále je v plánu ještě oprava silnice II/295 z Dolní Branné ke křižovatce se silnicí I/14 ve Vrchlabí a rekonstrukce ulice Dělnická ve Vrchlabí. Veškeré práce na rozšíření zóny mají být hotovy do roku 2017. Celkové náklady dosahují částky 448 milionů korun, z čehož 48 miliony přispívá Královéhradecký kraj a 39 miliony kraj Liberecký. Zbytek tvoří státní dotace.

Přehled částek a projektů v jednotlivých etapách a jejich stav:

Rozšíření průmyslové zóny Vrchlabí – jih, regionální infrastruktura

První etapa celkem 310 mil. Kč

Královéhradecký kraj 17 mil. Kč

Liberecký kraj 39 mil. Kč

Státní dotace 254 mil. Kč

III/2953 Dolní Branná – Kunčice - 22 mil. Kč - dokončeno 2014

II/293 Studenec – Horka - 52 mil. Kč - dokončeno 2014

II/293 a II/295 Studenec, pošta - Dolní Branná - 145 mil. Kč - dokončeno 2016, provoz prosinec 2015

I/14 Vrchlabí, Nerudova – Nádražní - 91 mil. Kč - bude dokončeno 2017

Rozšíření průmyslové zóny Vrchlabí – jih, regionální infrastruktura, II. etapa

Druhá etapa celkem 138 mil. Kč

Královéhradecký kraj 31 mil. Kč

Státní dotace 107 mil. Kč

II/325 Hostinné – průtah - 13,3 mil. Kč - dokončeno 2015

II/325 Hostinné – KRPA - 10,8 mil. Kč - dokončeno 2015

II/295 Dolní Branná – MOK I/14 - předpoklad 62 mil. Kč - realizace 2016, VŘ na zhotovitele

ul. Dělnická III/32551 - předpoklad 52 mil. Kč - realizace 2017

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ v I. čtvrtletí vydělal 13,6 mld. Kč, meziročně o čtvrtinu více

10:04 ČEZ v I. čtvrtletí vydělal 13,6 mld. Kč, meziročně o čtvrtinu více

Provozní zisk před odpisy (EBITDA) dosáhl v I. čtvrtletí 40,3 mld. Kč, což znamená meziroční nárůst …