Podle zástupce ombudsmanky by se zákazníci neměli výhrůžek obchodníků s energiemi zaleknout. Mají pouze povinnost žárovky vrátit, nebo doplatit cenu obvyklou, za kterou lze žárovky zakoupit v běžné obchodní síti. V případě sporu s prodejcem by se měli hned obrátit na Oddělení mimosoudního řešení sporů České obchodní inspekce (Oddělení ADR).
Zástupce veřejné ochránkyně práv oceňuje a vítá, že Oddělení ADR aktivně vydalo stanovisko k tomuto negativnímu jevu a jednoznačně se postavilo na stranu spotřebitelů. Oddělení ADR, stejně jako např. spotřebitelská organizace dTest, radí v souladu s názorem Ústavního soudu[1] zákazníkům neplatit prodejcům energií přemrštěné částky za žárovky. Pokud se s takovým požadavkem a výhružkami setkají, mohou se obrátit na Oddělení ADR s návrhem na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Současně lze takové jednání obchodníka s energií považovat za nekalou obchodní praktiku, kterou by spotřebitelé měli oznámit Energetickému regulačnímu úřadu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva