„Na jeden tisíc vyšetřovaných nehod zemřelo 5,39 osoby. Pravděpodobnost, že dopravní nehoda bude smrtelná, se tak meziročně zvýšila o 11 procent,“ uvádí Roman Budský z Platformy Vize nula. Nejvíce obětí – rovných 300 – bylo z řad cestujících v osobních automobilech (z toho bylo 202 řidičů a 98 spolucestujících). Dále pak zahynulo 113 chodců, 91 jezdců na motocyklech, malých motocyklech a mopedech, 38 cyklistů, 20 osob jedoucích v nákladních automobilech a 3 osoby v autobusech.
Meziročně zaznamenaly statistiky nehod více usmrcených osob jedoucích v osobních automobilech (+42), motocyklistů a osob jedoucích na malých motocyklech (+27), chodců (+12) a osob jedoucích v autobusech (+1). Naopak méně mrtvých bylo z řad osob jedoucích v nákladních vozidlech (-10), cyklistů (-6), traktoristů (-2) a cestujících v tramvajích (-1).
Nejvíce lidí přišlo o život vinou řidičů motorových vozidel – 521, meziročně o 60 více. „Řidiči motorových vozidel s praxí do 5 let zavinili smrt 134 osob, tj. čtvrtiny těch, které zabili motoristé. Je více než aktuální potřeba zásadně změnit přístup k přípravě a provádění závěrečných zkoušek nových šoférů,“ říká Roman Budský. Vinou chodců zemřelo 21 jedinců, meziročně o 8 více. Chyby řidičů nemotorových vozidel stály za úmrtím dalších 19 osob (meziročně o 7 méně). Vinou zvěře a domácích zvířat zahynuli 4 lidé (meziročně o 3 více).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva