Vlaky Českých drah dostanou evropský vlakový zabezpečovač ETCS

16.04.2016 15:24 | Zprávy

Až 663 železničních kolejových vozidel vybaví České dráhy mobilní částí železničním bezpečnostním systémem ETCS Level 2.

Vlaky Českých drah dostanou evropský vlakový zabezpečovač ETCS
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Díky komunikaci mezi traťovým a vlakovým zařízením dojde k dalšímu zvýšení bezpečnosti na českých tratích. Nový zabezpečovací systém umožňuje včasné zastavení vlaků před návěstí stůj i při indispozici strojvedoucího, stejně jako snížit rychlost vlaku před jízdou do odbočky nebo před snížením traťové rychlosti například před obloukem o malém poloměru s výrazně nižší rychlostí oproti předchozímu úseku.

„Bezpečnost vlaků Českých drah je naší prioritou. Již nyní máme vybaveno 1 191 vozidel evropským komunikačním systémem GSM-R a 1 535 vozidel národním radiokomunikačním zařízením typu TRS. To umožňuje i výpravčím nebo dispečerům zastavit vlaky při mimořádné události i na dálku tzv. generálním stopem a významně to přispívá k vysoké bezpečnosti české železnice,“ říká předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek a vysvětluje přínosy nového zabezpečovacího systému: „Nejmodernější interoperabilní zabezpečovací systém ETCS bezpečnost našich vlaků ještě zvýší. Systém například dokáže včas zastavit vlak ještě před návěstí stůj, před „červenou“, za kterou může být další vlak. Při rychlosti 160 km/h tak musí spustit brzdy stovky metrů dopředu. Eliminuje také lidské chyby v případě jízdy sníženou rychlostí do odbočky například při vjezdu do stanic nebo na trati před výrazným snížením rychlosti při jízdě do oblouku o malém poloměru. Zabránil by například nehodě, která se stala před několika lety v Ústí nad Labem, kdy strojvedoucí vjel na výhybky omylem vyšší rychlostí, než měl povoleno, a vlak proto vykolejil," dodal Pavel Krtek.       

České dráhy plánují dosadit mobilní část zabezpečovacího systému ETCS na 663 vozidel celkem 33 typů. Tento výčet zahrnuje například nejrychlejší lokomotivy a elektrické jednotky řady 151, 371, 380, 660/661 (InterPanter) a 680 (pendolino), elektrické jednotky CityElefant nebo RegioPanter, řídicí vozy netrakčních jednotek railjet a další lokomotivy, jednotky a řídicí vozy.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Radovan Vích byl položen dotaz

O kolik byste snížili sociální odvody pro pracující rodiče?

A týkalo by se to obou rodičů a i živnostníků? A ještě máte také řešení toho, jak si s malými dětmi sehnat práci? Protože to také není snadné. Ráda bych třeba něco jen na částečný úvazek, ale ne za almužnu a hledat takovou práci je jak hledat jehlu v kupce sena.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Letiště Praha: American Airlines spojí Prahu s Filadelfií

20:16 Letiště Praha: American Airlines spojí Prahu s Filadelfií

Letiště Václava Havla Praha rozšíří svou nabídku dálkových letů do Severní Ameriky. Společnost Ameri…