Vlaky v Praze mezi Bubenčí a Holešovicemi jezdí rychleji, cestujícím slouží nová zastávka v Podbabě

27.11.2015 12:50 | Zprávy

Sdružení zhotovitelů vedené Metrostavem dnes předalo investorovi – Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) – zmodernizovaný úsek železniční trati mezi pražskými městskými částmi Bubeneč a Holešovice. Optimalizace této trati je důležitým evropským projektem v oblasti železničního stavitelství, proto se na jeho spolufinancování podílela Evropská unie prostřednictvím Operačního programu Doprava.

Vlaky v Praze mezi Bubenčí a Holešovicemi jezdí rychleji, cestujícím slouží nová zastávka v Podbabě
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Modernizovaný úsek trati je v celé délce přibližně čtyř a půl kilometru dvoukolejný, elektrizovaný stejnosměrnou soustavou 3 kV. Jeho součástí byly původně dvě železniční stanice Praha-Bubeneč a Praha-Holešovice. V odbočce Stromovka se pak napojuje dvoukolejná trať za směru Praha Masarykovo nádraží. Dokončením stavby trať splňuje parametry dané mezinárodně dohodnutými zásadami pro modernizaci transkontinentální železniční sítě. Došlo k navýšení traťové rychlosti místy až na 90 km/h, byla zajištěna požadovaná propustnost trati a v neposlední řadě zvýšena bezpečnost provozu.

Největším přínosem stavby pro veřejnost bylo vybudování nové zastávky Praha-Podbaba, která má lepší napojení na pražskou MHD než dosavadní stanice Praha-Bubeneč. Ta funguje od minulého roku pouze jako výhybna,“ konstatuje generální ředitel SŽDC Pavel Surý. Vedoucí projektu Tomáš Kohout z divize 5 Metrostavu říká, že trať byla postupně rekonstruována ve třech stavebních úsecích, náročné bylo zejména sladit harmonogram prací v postupných výlukách.

Stavební práce zahrnovaly úpravu zemního tělesa železničního spodku v souvislosti se změnou směrového a sklonového uspořádání trati, modernizaci železničního svršku a zlepšení geometrických parametrů koleje, dále opravu mostů a propustků, sanaci opěrných a zárubních zdí, výstavbu nových protihlukových stěn a také výměnu oken. Rekonstrukcí prošla stanice Praha-Holešovice, a to včetně úprav výpravní budovy, nástupišť a jejich zastřešení, podchodů a výtahů. Došlo také k výměně trakčního vedení a instalaci moderních zabezpečovacích, sdělovacích a silnoproudých zařízení.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

Předškolní péče

Tvrdíte, že je předškolní péče dostupnější. To je sice částečně pravda, ALE. Myslíte, že je to vaše zásluha? Není to náhodou proto, že se rodí čím dál méně dětí? A pak dostupnější také není pro všechny. Vzniká sice řada soukromých školek, dětské skupiny apod., ale máte ponětí, kolik stojí? Proč na n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Policie ČR: Spolupráce s operátory pomáhá dopadnout zločince

16:13 Policie ČR: Spolupráce s operátory pomáhá dopadnout zločince

Případ podvodnice, která získala více než 16 milionů, snad pomůže varovat širokou veřejnost.