První dva workshopy vzdělávacího programu Amgen Teach proběhly letos v únoru na gymnáziích v Jihlavě a v Hustopečích. Celkem se jich zúčastnilo 26 učitelů (v Jihlavě 15 a v Hustopečích 11), kteří si v roli studentů vyzkoušeli metodou badatelsky orientované výuky (BOV) méně známé pokusy. Stanovovali, které potraviny obsahují škrob, pohráli si s termochemií, v laboratoři pak pomocí kahanu a dmuchavky ze solí různých kovů vytavili např. olovo, železo, stříbro, měď, ale i zlato. Dále se dozvěděli o nových typech úloh zabývajících se reaktivitou mědi, provedli elektrochemické pokusy a seznámili se s méně obvyklými experimenty s chlórem. Součástí workshopu byla tradičně i přednáška o využití BOV v praxi. „Seminář byl hodně zajímavý. Myslím, že to byla jedna z nejlepších akcí, kterou jsem mohl jako učitel navštívit a doufám, že nebyla poslední,“ hodnotí průběh i kvalitu semináře Milan Zimpl, učitel chemie na gymnáziu v Havlíčkově Brodě.
Badatelsky orientovaná výuka chce motivovat žáky ke studiu přírodních věd

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva