Vzdělávání 4.0 jako reakce na Průmysl 4.0

08.02.2017 12:29 | Zprávy

Na základě konceptu Industrie 4.0, který vznikl před několika lety v Německu, se i v ČR začalo v posledním roce intenzivněji hovořit o tzv. Průmyslu 4.0. Prudký rozvoj v oblasti umělé inteligence přinese v brzké době zcela zásadní změny do všech oblastí individuálního a společenského života, tedy i přímo do vzdělávání.

Vzdělávání 4.0 jako reakce na Průmysl 4.0
Foto: Hans Štembera
Popisek: Studenti, ilustrační foto

Podle prognóz stanovených na základě současného vývoje převezmou během několika let svébytné kognitivní systémy, které jsou již dnes na vysoké úrovni vývoje, roli průzkumníků a vyhledávačů informací i hodnotitelů jejich relevance a budou je předkládat k rozhodnutí. Společně s velmi přesným hodnocením úrovně znalostí a dovedností bude možné vysoce individualizovat vzdělávání s využitím nejlepších prostředků k rozvoji v dané oblasti.

Školy a učitelé budou muset velmi výrazně změnit povahu své činnosti, její smysl a cíl. Stále více se ukazuje, že jejich role bude významně socializační.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

RNDr. Luděk Niedermayer byl položen dotaz

Elektroauta

Jestli vás fakt zajímá, jakou mám zkušenost s elektroauty, tak já vám to řeknu. Žádnou, protože na takové auto nemám. Podle vašeho článku, ale vy ty auta střídáte pomalu jak ponožky. Dokážete se vžít do života většiny z nás, kteří prostě na nové auto nemají? A pokud koupí starší auto, což většina dě...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČSÚ: Zadlužení veřejného sektoru stále roste

16:13 ČSÚ: Zadlužení veřejného sektoru stále roste

Výsledek hospodaření veřejného sektoru v Česku za rok 2024 skončil v deficitu na úrovni 3,0 % HDP. H…