Z Prahy do Vídně za méně než čtyři hodiny, ministři dopravy podepsali memorandum

12.02.2015 20:15

Dohoda o spolupráci v železniční dopravě na trati Praha – Brno – Vídeň počítá s tím, že do deseti let se doba jízdy zkrátí na tři hodiny a čtyřicet pět minut. Dnes se na tom ve Vídni dohodl ministr dopravy Dan Ťok s rakouským spolkovým ministrem dopravy Aloisem Stögerem. Společným cílem obou zemí je poskytnout cestujícím vysoký cestovní komfort, zkrátit čas jízdy a zvýšit tak atraktivitu železniční dopravy.

Z Prahy do Vídně za méně než čtyři hodiny, ministři dopravy podepsali memorandum
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

„Zavazujeme se zkrátit jízdní dobu z Prahy do Břeclavi o patnáct minut na tři hodiny. Docílíme toho dokončením železničních uzlů a modernizací doposud nerekonstruovaných traťových úseků. Rakousko se obdobně zavázalo modernizovat svou infrastrukturu. Výsledkem bude, že se z Prahy do Vídně cestující dostanou o pětadvacet minut rychleji než dnes,“ říká ministr Dan Ťok.

V Rakousku se během následujících deseti let předpokládá zprovoznění velkých infrastrukturních projektů. „Rok 2024 bude jedním z velkých milníků rozvoje naší železniční dopravy, protože dojde ke zprovoznění nových vysokorychlostních úseků na Jižní dráze z Vídně do Grazu a Villachu,“ sdělil po jednání rakouský ministr Alois Stöger.

Dnes uzavřená Dohoda nejen přispěje k dalšímu zrychlení spojení Praha – Vídeň, ale také vytvoří podmínky pro přímou návaznost tohoto spojení dále směrem na jih. Obě země budou pokračovat v modernizaci dalších částí železniční infrastruktury, které zlepší kvalitu cestování až do Grazu.

Dohoda počítá i s rychlejším propojením Čech a Horního Rakouska. Po dokončení IV. tranzitního železničního koridoru by se jízdní doba z Prahy do Lince přes České Budějovice měla zkrátit o hodinu na méně než čtyři hodiny. Společným zájmem Česka a Rakouska je také vytvořit odpovídající nabídku vlaků s možností přestupu v Linci ve směru do jihozápadní Evropy.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ministerstvo dopravy

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ číslo týdne: 30

19:02 ČEZ číslo týdne: 30

30 zemí světa staví, plánuje nebo projektuje jaderné reaktory.