Zájem o cestování vlakem s jízdními koly roste, potvrdil to letošní průzkum ČD

26.09.2014 14:26

Denní průměr počtu přepravených jízdních kol stoupl z necelých deseti a půl tisíce na více než jedenáct tisíc. Růst o 6 % ukázal pravidelný dvouletý průzkum přepravy jízdních kol ve spojích Českých drah. Během celého srpnového týdne, kdy se tradičně průzkumy přepravy bicyklů konají, stoupl jejich počet ze 73 290 v roce 2012 na 77 532 kusů v roce 2014.

Zájem o cestování vlakem s jízdními koly roste, potvrdil to letošní průzkum ČD
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Z vyhodnocení srpnového průzkumu přepravy jízdních kol vyplývá, že největší nárůst zaznamenala přeprava jízdních kol o víkendech. Naopak v pracovní dny došlo ke stagnaci nebo mírnému poklesu. Může to souviset s rostoucím zájmem o víkendové jednodenní výlety na kole nebo odjezdy na delší dovolenkové pobyty do cyklisticky atraktivních regionů nebo do startovních míst populárních dálkových cyklotras.

Nasvědčují tomu údaje o přepravě jízdních kol v jednotlivých vlacích. Stejně jako před dvěma lety byly nejvíce vytížené vlaky z Českých Budějovic do Nového Údolí na Šumavě. Ranní spoje přepravovaly v průměru téměř stovku bicyklů a ve špičkových termínech byly spoje obsazeny více než 150 cyklisty. Do TOP 10 s průměrnou týdenní přepravou 30 a více kol, ve dnech s největším zájmem obsazené cca 60 až 70 cyklisty, patří i rychlíky Brno – Jihlava – České Budějovice – Plzeň a osobní spoj ze Vsetína do Velkých Karlovic v Beskydech. Mezi další cyklisty oblíbené železniční linky patří rychlíky mezi Prahou a Brnem, mezi Brnem a Olomoucí, Prahou a Turnovem nebo Pardubicemi a Libercem. U regionálních linek patří mezi další nejvytíženější trasy spoje Liberec – Tanvald – Harrachov, Hradec Králové – Týniště nad Orlicí – Letohrad, z Mostu do Moldavy v Krušných horách nebo příměstské linky v okolí Prahy, např. z Berouna a Karlštejna. Z mezistátních spojů byly při průzkumu nejvíce obsazené vlaky Slovenská strela a Vindobona.

České dráhy od začátku letošního roku do srpna přepravily více než 400 000 jízdních kol. Největší zájem o cestování s kolem je tradičně v červenci a srpnu, kdy se měsíčně přepravuje okolo 150 tisíc cyklistů. Zájem o přepravu kol ale nemizí ani v zimě. V lednu nebo únoru se přepravuje až k deseti tisícům jízdních kol měsíčně. České dráhy jsou přitom jedním z mála dopravců, který nabízí přepravu jízdních kol celoročně.      

Přepravě jízdních kol věnují České dráhy značnou pozornost a investují do této služby nemalé finanční prostředky. Místa pro uložení kol jsou běžnou součástí modernizovaných i nových vozidel pro regionální i dálkovou dopravu. Jízdní kola lze přepravovat v rychlovlacích pendolino i railjet. Místa pro uložení jízdních kol budou i v modernizovaných vozech pro linku Praha – Berlín – Hamburk a jsou součástí např. regionálních souprav CityElefant, RegioPanter nebo RegioShark. Na vybrané linky nasazují České dráhy i zvláštní cyklovlaky a speciálně upravené cyklovozy s kapacitou až několik desítek míst pro jízdní kola.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: České dráhy

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Nejnovější průzkum před Evropskými volbami ukazuje, že mohou překvapit strany, které se jasně vymezují proti nebo pro EU

16:20 Nejnovější průzkum před Evropskými volbami ukazuje, že mohou překvapit strany, které se jasně vymezují proti nebo pro EU

Nové subjekty typu Strana nezávislosti České republiky nebo Hlas Pavla Teličky mohou významně ovlivn…