Doprava zásilek na soukromé adresy patří k poměrně rychle rostoucím složkám balíkové přepravy. Její rozvoj souvisí hlavně s velkou oblibou nákupů zboží přes internet. Tím, jak roste internetový obchod na úkor prodeje v kamenných prodejnách, putuje více zboží přímo ke koncovým zákazníkům nebo na výdejní místa e-shopů a méně do kamenných poboček a jiných distribučních kanálů.
„Za poslední tři roky pozorujeme výrazný nárůst přepravy zboží z e-shopů. Jen letos jsme zaznamenali meziroční navýšení přepravy z internetových obchodů o 32 %,“ sdělila Eva Děkanová, manažerka marketingu v přepravní společnosti Geis. „U některých klientů například pozorujeme snížení počtu B2B zásilek, kdy svoje zboží rozesílali maloobchodům, a zvýšení počtu zásilek na soukromé adresy. To znamená, že zasílají zboží přímo koncovým spotřebitelům,“ doplnila Děkanová.
Zákazníci si stále volí nejčastěji dopravu prostřednictvím České pošty. Loni činil její podíl podle údajů Heuréky 54 %. Oblíbený je v posledních letech i osobní odběr zboží na pobočkách e-shopů. Stále více lidí se ale rozhoduje pro využívání soukromých zásilkových firem. Ty často v ceně přepravy nabízejí různé benefity v podobě možnosti sledování přepravy zásilky v reálném čase, telefonické či sms avízo příjemci zásilky a podobně.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva