Zástupci kanadské univerzity představí na půdě ČVUT kooperativní vzdělávání

06.06.2014 14:50 | Zprávy

V pondělí 9. června se od 10 hodin dopoledne uskuteční v prostorách nové budovy Fakulty architektury Českého vysokého učení technického v Praze (Thákurova 9, Praha 6) seminář o kooperativním vzdělávání s představiteli kanadské University of Waterloo. Akci pořádá ČVUT v Praze ve spolupráci s Technickou univerzitou v Liberci a Velvyslanectvím Kanady v České republice. Záštitu nad seminářem převzal velvyslanec Kanady v ČR pan Otto Jelinek.

Zástupci kanadské univerzity představí na půdě ČVUT kooperativní vzdělávání
Foto: ČVUT
Popisek: ČVUT

Cílem semináře je seznámit zástupce technických fakult, významných průmyslových podniků a zástupce českých institucí s formou kanadského kooperativního vzdělávacího systému, který je v současné době praktikován na University of Waterloo v Kanadě. „Chceme si vyměnit zkušenosti v oblasti rozvoje univerzitního prostředí stimulujícího inovační myšlení, spolupráci s aplikační sférou a komercializaci výsledků vědecké práce. Také se chceme připravit na zavedení pilotního projektu tohoto typu výuky v ČR,“ řekl Ing. Jaroslav Burčík, Ph.D., ředitel Inovacentra ČVUT.

Seminář je určen všem, kteří se zajímají o kooperativní vzdělávání a moderní způsoby zapojení podniků do výuky. V rámci programu vystoupí se svými příspěvky například pan George Dixon, prorektror pro vědeckou činnost na University of Waterloo, paní Peggy Jarvie, výkonná ředitelka pro vzdělávání a kariéru University of Waterloo nebo pan Lukáš Žofka, který absolvoval akademický trimestr na University of Waterloo a dva kooperativní trimestry v Dimplex North America v Cambridge v Ontariu a nyní je stálým zaměstnancem v Glen Dimplex Ireland.

Kooperativní vzdělávací systém úspěšně praktikují kanadské univerzity a vysoké školy neuniverzitního typu již desítky let. Systém spočívá v tom, že se akademické trimestry střídají s pracovními trimestry v průmyslových, komerčních, profesionálních a vládních organizacích. Praktická činnost studenta v pracovním prostředí umožňuje aplikaci znalostí a dovedností nabytých v akademickém prostředí. Akademický rok je rozdělen do tří čtyřměsíčních trimestrů a výuka včetně průmyslové praxe běží nepřetržitě celý rok.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Problém státního rozpočtu není v jeho nedostatečných příjmech, ale v jeho výdajích

Když není problém v příjmech, tak proč zvyšujete daně? A když jde o výdaje, tak na nás lidech - na všech skupinách jste šetřili. Kolik jste ale ušetřili na sobě? Co vím, tak se vám zvedli platy, navýšili jste počet ministerstev... A jestli budete vládnout dál, tak jak si to dál představujete? Kde ch...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

VLS: Děti tvořily, jelen pózoval

22:03 VLS: Děti tvořily, jelen pózoval

Zatímco na Rašínově nábřeží stály desítky kusů vojenské techniky, o pár kroků dál to vonělo dřevem a…