Zrušený let či poškozené zavazadlo – Evropské spotřebitelské centrum radí, jak postupovat

04.08.2018 15:10 | Zprávy

Černou můrou je pro cestující v letecké dopravě zpoždění nebo zrušení letu a problémy se zavazadly. Evropské spotřebitelské centrum radí v případě potíží s odletem co nejdříve kontaktovat operujícího dopravce a o případnou náhradu škody požádat písemně bez zbytečného odkladu. U zpožděných či poškozených zavazadel pak do 7 dnů od jejich doručení.

Zrušený let či poškozené zavazadlo – Evropské spotřebitelské centrum radí, jak postupovat
Foto: Evropské spotřebitelské centrum
Popisek: Evropské spotřebitelské centrum

„V případě zrušení nebo významného zpoždění letu mají cestující vždy právo na bezplatné občerstvení a v případě potřeby i ubytování. Pokud situace nastala vinou na straně dopravce, pak mají cestující právo i na náhradu škody ve výši 250 až 600 eur v závislosti na vzdálenosti letu,“ říká Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra ČR. To neplatí za okolností, které operující letecký dopravce nemohl ovlivnit – tedy typicky rozmar počasí nebo stávka.

Zrušené a zpožděné lety

Letecká společnost je dle evropského nařízení 261/2004 povinna cestujícího informovat o zrušení nebo významném zpoždění letu, o jeho právech a dalším postupu. Byl-li původní let zrušen, je dopravce povinen zajistit přesměrování na jiný let za srovnatelných podmínek, ale cestující má také právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz.

Pokud se cestující ocitne v situaci, kdy je ohlášeno zrušení nebo významné zpoždění letu, měl by si tuto mimořádnost nechat přímo na letišti písemně potvrdit a požadovat také uvedení důvodu.

„Někteří dopravci totiž při případném sporu o náhradu škody postupně mění důvody zpoždění či zrušení letu ve snaze vyhnout se povinnosti kompenzaci vyplatit. V tomto ohledu stojí za zmínku, že ani technická závada zpravidla nevyváže dopravce z povinnosti vyplatit 250 až 600 eur na osobu,“ upozorňuje Ondřej Tichota.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

ČOI , Evropské spotřebitelské centrum , ESC

autor: Tisková zpráva

Ing. Jan Bartošek byl položen dotaz

jmenování premiéra

Dobrý den, sledoval jsem vás včera na CNN, kde jste se vyjadřoval k tomu, koho by prezident měl nebo neměl jmenovat premiérem. Jestli o tom rozhoduje prezident, tak k čemu jsou volby? Neměl by na základě výsledku dostat vítěz šanci sestavit vládu? Protože jestli ne, tak jsou podle mě zbytečné. A jes...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Nárůst počtu dobíjení přes 50 %

16:14 ČEZ: Nárůst počtu dobíjení přes 50 %

ČEZ letos zprovoznil už 74 nových stanic, v síti jich je momentálně celkem 916. Výstavbu táhnou ultr…