Obecně platí, že uzavřená smlouva zavazuje a má být dodržena. Možnost odstoupit od smlouvy – vrátit koupenou věc oproti vrácení peněz –, ještě k tomu bez udání důvodu, je spíše výjimkou z pravidla. Této zákonné možnosti můžete využít třeba u zboží zakoupeného přes internet. Oprávnění zboží vrátit obchodníkovi má však podle zákona jen ten, kdo ho kupoval, ledaže by obdarovanému postoupil svá práva, a to ideálně písemně. Obchodníci většinou neřeší totožnost osoby, která zboží vrací, pokud se prokáže účtenkou či kupním dokladem. Vyhovět vám však nemusí, proto na to raději myslete.
V případě nákupů v e-shopu máte právo na odstoupení od smlouvy, které můžete u prodejce uplatnit ve lhůtě 14 dnů od převzetí věci. „Pokud chcete zboží prodejci takto vrátit, musíte e-shopu jasně oznámit, že využíváte svého práva na odstoupení. Stačí poslat e-mail nebo vyplnit online formulář na webu obchodníka,“ uvádí Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva