Pravděpodobně se vám už stalo, že služby elektronických komunikací fungovaly omezeně nebo dokonce vůbec. Mobilní volání i internetové připojení jsou poskytovány na sítích sdílených velkým množstvím uživatelů, což při mimořádném zatížení může vést ke zhoršení kvality připojení nebo i ke kolapsu části či celé sítě. Jistě si vzpomenete na velký výpadek některých mobilních telefonních služeb jednoho operátora na počátku koronavirové krize. „Není to nic neobvyklého ani zásadně špatného, protože každá technická služba má určité riziko omezení a výpadku. Zákon o elektronických komunikacích s tím počítá a počítají s tím i všeobecné podmínky jednotlivých operátorů,“ uvádí Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.
Spotřebitelé by však měli vědět, co mohou reklamovat, v jakých lhůtách a čeho se vůči operátorům mohou domoci. Reklamovat lze jak vyúčtování, tak i kvalitu poskytované služby. Pokud se tedy setkáte u pevné linky, mobilního telefonu, kabelové televize, internetového připojení či jiné služby elektronických komunikací s chybným vyúčtováním, neposkytnutím služby či jejím nekvalitním nebo omezeným poskytováním, reklamujte.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva