dTest: Jak správně reklamovat telekomunikační služby a jejich vyúčtování

09.11.2017 14:33 | Zprávy

Vypadává vám často internet, nefunguje telefon nebo vám nesedí vyúčtování telekomunikačních služeb? To všechno můžete u svého operátora reklamovat. Postupy pro reklamaci se ve světě telekomunikací v mnoha ohledech liší od těch, co známe v případě běžného spotřebního zboží. Jak má tedy reklamace služeb či vyúčtování u operátora vypadat?

dTest: Jak správně reklamovat telekomunikační služby a jejich vyúčtování
Foto: dtest.cz
Popisek: dTest - logo

V první řadě je potřeba rozlišovat, co je a co není služba elektronických komunikací. Ta podle zákona spočívá v přenosu signálů po sítích elektronických komunikací. „To znamená, že operátor je zodpovědný pouze za to, že se ze svého čísla dovoláte, kam potřebujete, že můžete surfovat po internetu či sledovat televizi a že kvalita přenosu bude odpovídat smluvnímu ujednání,“ vysvětluje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest. Naproti tomu pokud si koupíte elektronickou jízdenku na tramvaj, není to operátor, kdo vám službu poskytuje, a proto u něj v případě problémů nelze uplatnit reklamaci. Stejně tomu bude při nefunkčnosti stažených aplikací nebo při sjednání úvěru prostřednictvím textové zprávy. Ani pronájem modemu není službou elektronických komunikací a jeho reklamace se bude řídit jinými pravidly.

Reklamovat můžete buď samotnou službu, nebo její vyúčtování. „Podání reklamace operátorovi musíte stihnout v zákonné lhůtě, která činí dva měsíce od doručení reklamovaného vyúčtování nebo od vadného poskytnutí služby. Operátor má pak jeden měsíc na to, aby reklamaci vyřídil. Jde-li ale například o roaming a operátor musí vyúčtování projednat se zahraničním provozovatelem, pak se lhůta pro vyřízení reklamace prodlužuje ještě o jeden měsíc,“ upřesňuje Lukáš Zelený. Reklamaci posílejte vždy doporučeným dopisem s dodejkou, ve kterém popíšete, co přesně operátorovi vytýkáte a jaké žádáte řešení.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Obroda strany

Můžete sdělit, kolik členů za poslední rok stranu opustilo a kolik nových jich přišlo? A budete ve volbách sázet na nové tváře? Co jsem zatím postřehla, tak kandidují zas ti samí. PS: Co vlastně říkáte na to, že Lipavský přešel zrovna k ODS, kterou vaše strana tak kritizuje? A myslíte, že lze zabrán...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

VZP: Kyberšmejdi opět útočí přes e-maily

16:14 VZP: Kyberšmejdi opět útočí přes e-maily

VZP ČR opět zaznamenala nové pokusy o podvod. Internetoví podvodníci se tentokrát snaží získat citli…