Uzavírání smlouvy po telefonu s sebou nese mnohá rizika. Předně má v drtivé většině případů záznam hovoru pouze druhá strana; tedy podnikatel, který vám nabízí své zboží či služby. „Obsahem smlouvy je vše, co jste odsouhlasili v průběhu hovoru. Pokud nemáte, jak si ověřit, co při hovoru zaznělo, budete velmi obtížně prokazovat svá tvrzení,“ vysvětluje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.
V praxi se lze dokonce setkat s případy, kdy si podnikatel telefonický hovor účelově sestříhá podle své potřeby a původně nevinná konverzace se změní v účinnou zbraň proti spotřebiteli. „To jsou ovšem již extrémní případy. Většinou si spotřebitelé komplikují život sami tím, že v rámci telefonického hovoru kývnou na nabídku, která na první pohled vypadá lákavě. Poté si ale zjistí více informací, popřemýšlí a své rozhodnutí změní. Problém nastává ve chvíli, kdy spotřebitel zůstane pasivní. Od uzavření smlouvy totiž počíná běžet neúprosná lhůta pro odstoupení, jejíž promeškání se nevyplácí,“ říká Lukáš Zelený. Je dobré vědět, že u různého typu smluv se může začátek běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy lišit. Například při sjednání kupní smlouvy začíná lhůta běžet až
od převzetí zboží.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva