dTest: Perličky ze spotřebitelské poradny

28.12.2017 11:03 | Zprávy

Odborníci v poradně dTestu řešili v letošním roce přibližně 45 tisíc spotřebitelských problémů, to je téměř 200 telefonických či e-mailových dotazů každý pracovní den. Někdy bývá rada jednoduchá, jindy vyžaduje hlubší právní posouzení, vždy se ale spotřebitel setká s profesionálním přístupem. Neexistují směšné případy, jen situace, které píše sám život.

dTest: Perličky ze spotřebitelské poradny
Foto: dTest
Popisek: dTest

„Naši právní poradci a poradkyně obvykle pomáhají spotřebitelům se závažnými případy porušování jejich práv. Někdy si ale vyslechnou i dost neotřelé příběhy,“ říká Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest, a vzkazuje: „Nestyďte se obrátit na naši poradnu na čísle 299 149 009 s jakýmkoliv spotřebitelským problémem; už jsme řešili nejrůznější kuriozity.“ Z některých úsměvných případů si můžete vzít i ponaučení:

Pamatujte si, kam jste dárky poschovávali

Na poradnu se obrátila žena, která v předstihu nakoupila vánoční dárky na internetu a jeden z nich před partnerem ukryla tak důkladně, že na něj úplně zapomněla. Nový holicí strojek objevila po dvou letech při rekonstrukci bytu, takže ho partnerovi darovala až po uplynutí záruční doby. Strojek se ovšem při prvním použití pokazil. Bohužel reklamaci již nebylo možné úspěšně uplatnit, a to ani v případě, že zboží dosud nebylo použito.

Přejte svým řemeslníkům dlouhá léta

Nezvyklou záruční lhůtu s poradci konzultovala majitelka olejomalby květinového zátiší. Restaurátorka jí obraz vyčistila a zrestaurovala, k tomu poskytla doživotní záruku na restaurátorské práce se zdůrazněním toho, že dokud bude sama živa, obraz bezplatně opraví. Majitelka cenu uhradila, aniž by věděla, kolik let záručního servisu si vlastně zaplatila. Jak odpověděli naši poradci? „Obvykle záruka kopíruje životnost výrobku, nikoliv výrobce nebo řemeslníka. Pokud je ale jasně stanoveno, v jakém případě nárok na uplatnění reklamace zaniká, nevidíme v podobném ujednání z právního hlediska problém. Smluvní záruka nemá tak striktní pravidla jako záruka zákonná,“ vysvětluje Lukáš Zelený.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

dTest

autor: Tisková zpráva

style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací

20:16 FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací

Záněty dásní se vyskytují často a většinou probíhají bezproblémově. Jakmile ovšem zánět přejde na ji…