dTest: Pozor na smlouvy uzavírané s dodavateli energií po telefonu

09.03.2021 22:33 | Zprávy

Smlouvu o dodávkách elektřiny či plynu lze uzavřít i ústně, čehož hojně využívají někteří dodavatelé. Někdy však dochází k tomu, že spotřebitel ani neví, že novou smlouvu, případně dodatek k ní uzavřel slůvkem „ano“, jímž reagoval na otázku dodavatele. Jindy je k podpisu dotlačen kurýrem, který doveze po telefonickém rozhovoru listinnou podobu smlouvy a trvá na jejím okamžitém podpisu. Jak se v takovém případě bránit?

dTest: Pozor na smlouvy uzavírané s dodavateli energií po telefonu
Foto: dTest
Popisek: dTest

Vše může začít zcela nevinně. Dodavatel vám zavolá s tím, že ho zajímá, zda jste spokojeni s obdrženým vyúčtováním spotřebovaných energií. Odpovíte, že ano. Poté následuje otázka ohledně spokojenosti s vaším stávajícím produktem. Telefonní operátor vám následně nabídne, že je k dispozici jiný produkt, který je pro vás vzhledem ke spotřebě výhodnější, a ušetří vám tak několik stovek či i tisíce korun ročně. Pokud budete s novým produktem souhlasit, změníte smlouvu. „Ovšem o podmínkách této nové smlouvy v daném okamžiku nic nevíte. Může například dojít ke změně trvání smlouvy z doby neurčité na určitou. Ze smlouvy sjednané na dobu určitou přitom nebývá tak jednoduché se vyvázat, navíc je často spojená s několikatisícovou smluvní pokutou za její předčasné ukončení,“ vysvětluje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.

Někteří dodavatelé si spotřebitele „pojistí“ tak, že po telefonátu vyšlou kurýra se smlouvou, který trvá na jejím podpisu s argumentací, že již přece spotřebitel smlouvu telefonicky uzavřel a podpis je pouhou formalitou.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva