Bohužel ne vše, co se jako sušené ovoce tváří, jím skutečně je. Spotřebitelský časopis dTest porovnal 35 vzorků nejrozšířenějších značek brusinek a banánů a zjistil, že často obsahují i přidaný cukr. Ten v sušeném ovoci nemá co pohledávat. Někteří výrobci porušují předpisy tím, že ovoce napuštěné cukernatým roztokem označují jako sušené jednodruhové ovoce.
Sušené ovoce může být sladké, musí si však vystačit s vlastními přirozenými zásobami cukru. Přidávat k němu jakákoliv další sladidla předpisy zakazují. „Aby bylo sušené ovoce ještě sladší a přitažlivější, namáčí ho výrobci před sušením v cukernatém nebo sirupovém roztoku. Pod označením sušené se prodávají i proslazené výrobky, což spotřebitele klame. Takové ovoce má být podle potravinářských předpisů označeno jako proslazené ovoce,“ vysvětluje šéfredaktorka časopisu dTest Hana Hoffmannová a vyjmenovává konkrétní příklady: „Vysloveně nesprávné označení jsme zjistili u proslazených banánů a brusinek značky Albert, jejichž přední strana nese univerzální název sušené ovoce jednodruhové. Podobně klamavé označení jsme našli i v případě proslazené klikvy značky Diana a banánových plátků EnerBio z drogerie Rossmann.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva