Lidé vnímají nákupy přes e-shopy, jako samozřejmou součást běžného života. Nejméně jednou do roka nakoupí 79 % Čechů a průměrně za jednu objednávku utratí 1634 korun. Důvodem k nákupu na internetu je u 78 % úspora času. Nové a rychlejší způsoby platby začínají pomalu dohánět a vytlačovat dobírku. Očekává se, že celkový obrat online obchodu za rok 2013 se bude pohybovat kolem 57,9 mld. korun, které vygeneruje 35 000 český e-shopů.
Více než polovina (52 %) českých internetových obchodů je vytvořena na komerčním řešení, 40 % stojí na open source základě a pouze 8 % jich vzniklo individuálně. „Ač je celkový počet internetových ochodů 35 000, tak zhruba 80 % e-shopařů neovládá online marketing a často pouze přežívají. Neustále vznikají nové a nové obchody, ale jejich životnost není dlouhodobá. Většinou bez správného přístupu přežijí maximálně rok,“ říká Miroslav Uďan, CEO služby Shoptet.cz.
Největší české e-shopy a vyhledávače zboží

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva